Household chores! - en inblick i Emilys garderob

Part 1 - Messy room

Gud vad jag har varit duktig idag. Jag tog mig verkligen i kragen idag och rensade alla mina lådor och hela min garderob! Det är helt sjukt så mycket kläder jag har, saker som jag inte ens har haft på mig, där lapparna fortfarande sitter kvar.
Här en två bilder på hur det såg ut när jag precis hade börjat städa, och då hade knappt kastat ut några kläder på sängen. Lite skor på golvet också:

 

Jag kan fortfarande inte fatta att jag har så fantastiskt mycket kläder och skor. 25 par skor för att vara med exakt. Och hur många använder jag? Max 6 par. För väl börja använda fler av dem nu när det börjar bli sommar. Och klänningar ska vi inte ens prata om. Nästan hela min garderob består utav klänningar som hänger på glagar.

   Man ser inte ens halva garderoben eftersom den fortsätter långt in till vänster. Tror iaf att jag får skära ner på shoppandet lite nu.

Jag sorterade iaf ut alla de kläder som jag inte kommer använda och de som jag jag har använt men har vuxit ur eller inte gillar mer. Det blev en del kläder kan jag säga.
Ska skänka bort en del til folk som behöver dem betydligt mer än mig. Min mamma var till stor hjälp idag. "Reaggae-mami" med alla sop-påsar fyllda med kläder:



I mina byrålådor såg det ut som att någon haft lekt krig, men efter lite kärlek såg det ut fint ut igen. Så här fint blev det i en av dom. Så stolt över mig själv, haha!
Fem miljoner tröjor, och party-toppar:


Alla större bloggare är ju alltid så bra på att ta "dagens outfit" bilder så jag tänkte att det ska jag minsann också göra idag. Jag och Nato står och pose:ar. Nato bara: "vad sysslar vi med"!?
Här är min fina städ-outfit, haha:

 

Det kommer bli väldigt mycket städning i veckan för hela familjen. Pappa målar staketet idag och mamma ska fixa vårt uterum så att man kan sitta där och mysa på kvällarna.
Jag ska ha grillfest på lördag. Jag har därför lovat att städa hela huset, haha. Sakerna man gör för att få ha ett berömt "Emilys-house-party".
Vi ska sälja vårt hus snart, lagom till jag flyttar ut. Först till Växjö och sen til en lägenhet i Helsingborg med Igor.
Huset börjar bli lite för stor för bara mamma och pappa och vi har så otroligt stor trädgård. Den börjar mer likna någon slags djungel nu tyvärr. Så mamma och pappa kommer flytta till ett lite mindre och mer modernt hus. Jag hoppas på Mariastaden.

Nu har jag inte tid med detta mer.
Ha det gotte!

/Askungen

Kommentarer
Postat av: husbie

Ja, du har varit sååååå duktig idag baby! Mycke bra jobb o d ser riktigt bra ut! O d luktar "städat" där inne oxo. hehe =)

Vi hörs snart hjärtat...PUSSAR

2008-05-07 @ 19:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0