"Nil volentibus arduum"

Ett latinskt ordspråk som faktiskt har två väldigt bra betydelser. Den ena betydelsen är: In i döden trogen. Den andra betydelsen betyder väldigt mycket för mig just nu: Allt är möjligt om du har viljan.
Om allt går vägen och blir bra så har jag tänkt att de här tre orden: "Nil Volentibus Arduum" ska få pryda min kropp någon dag. Jag har en exakt bild i mitt huvud hur jag vill att min tatuering ska se ut men det är väldigt svårt att förklara. Vill ju sätta den på ena sidan av kroppen, närmare bestämt ovanpå revbenen. Typ så här: 
  Men istället för bara texten "nil volentibus arduum" vill jag också ha en jungfru (eftersom det är mitt stjärntecken) som bär med sig texten på något vis. Det är verkligen jättesvårt att förklara. Men jungfrun ska se ut något i stil med detta:
 eller detta: fast den ska ligga snett över revbenen. Jag vill att jungfrun ska ligga så här över revbenen, nu är detta blommor och sådant trams, but you get the picture:
 Och runt om jungfrun ska texten alltså virvla sig. Vad tror ni? Ett framtida projekt?

Anyway, idag har Igor och jag varit ute i Pålsjöskog och sprungit igen. Det gick mindre bra idag eftersom jag fortfarande är lite sjuk och har ont i min vad. Det är ju ganska mycket uppför-nerförsbackar i skogen så nästa gång ska vi springa på en riktig fri-idrottsbana som är helt plan.
Mitt största problem är nog att så fort jag märker att det går lite bara lite trögt börjar jag säga till mig själv att det aldrig kommer gå. Men innerst inne vet jag att jag kommer klara detta hur lätt som helst. Omständigheterna måste bara vara annorlunda. Det känns dock alltid lika skönt efter ett sånt här träningspass med Igge. Man känner sig så duktig och hälsosam. Och ett stort TACK till min älskade man som peppar mig hela tiden trots att jag surar och gnäller, haha. Tror faktiskt inte att jag klarar det utan dig.
Inatt ska Igor och hans pappa till Tyskland och handla drycker som får folk att uppträda roligt och ibland underligt. Jepp, sprit. Igors syster, Nikolina tar ju studenten snart och det ordnas en jätte stor fest för henne då. Ska bli kul!
Nä, nu måste jag hoppa in i dusch-huset. Man kan ju inte lukta svett på jobbet heller.

Ha det gott mos!

Kommentarer
Postat av: Nadja

Jag vill oxå tatuera mig där....men alla säger att de är de värsta stället man kan tatuera på sig (när de gäller smärta...aj!) hehe

2008-05-15 @ 16:39:05
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: Husbie

Jag ska nog få dig i trimm i tid baby! du behöver inte oroa dig! PROMISE!

Pussar!

2008-05-15 @ 18:53:39
Postat av: Em

Husbie: Jag får mig själv i trimm, men du är väldigt bra pepp!

2008-05-15 @ 19:44:08
URL: http://emilyfordummies.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0