Polly politik, läs om ni vill, hehe!

Igår lyssnade jag som sagt på en massa politiker och det visade sig faktiskt vara ganska intressant. Det blev en bra kväll. Det är synd att säga att den var händelserik, men jag orkade iaf hålla ögonen öppna.
Skakade hand med närpolischefen i Helsingborg, stort! Han och två andra högt uppsatta poliser var där för att prata om hur de och resten av poliskåren går till väga för att minska kriminaliteten ännu mer i Helsingborg. Mycket intressant faktiskt. Pratade också lite med min pappas kompis Tommy Friberg som också är polis men som även sitter med i kommunfullmäktige-möten som ersättare för någon ledamöter i moderaterna. Hann inte säga ett ord innan han kom fram till mig och sa: Hallå framtida kollega! Haha, kul med sådana människor. 

Sverige demokraterna var där i vanlig ordning. Och för det mesta är det Björn Söder som står i talarstolen och yttrar sig.
Så här ser man alltså ut om man är Svd, blond och blåögd haha. Nä skämt åsido. Han är faktiskt, tro det eller ej ganska männsklig. Kan till och med säga att jag håller med Sverige demokraterna i vissa punkter då allt faktiskt inte bara handlar om befolkningspolitik och invandrare.
 
Och ja, jag har fått lov att lägga ut en bild på Björn Söder i min blogg, för alla paragraf-ryttare som tänkte yttra sig.
Anyway, så här fin utsikt hade jag från mötet igår:

 Takåsarna och vårt vackra torn, Kärnan.

Efter mötet åkte jag till kontoret för att träffa en kollega som har skaffat sig en till hund. En treårig malinois. Helt underbar hund. Busan heter hon. Kollegan har redan en hund (Beck en svart schäfer) som han har i tjänst, men han börjar bli lite gammal och grå. Så det är meningen att lilla Busan ska ta över efter honom. Gud vad duktig hon var. Lugn och jätte kelig. Höjde man armarna och sa "Busan kramas", så ställde hon sig på två ben och kramades med mig jättelänge, hehe. Det var bara ett av de många tricken hon kunde. Men hon är ingen cirkushund såklart utan hon ska som sagt användas som väktarhund. Lätt den bästa hunden jag någonsin träffat. Ja, efter Nato. Önskar bara att Nato var lika lydig som Busan, haha. Men Nato är fortfarande valp, så det kommer väl med åren. I människoår är Nato nu inne i trotsåldern. Det märks!
 Lilla busen Busan! Fotade med mobilen, inte så värst bra kvalité. But you get the pic.

Nej nu ska jag gå runt i huset med mina nya kläder som jag fick från Asos idag. Skorna som bara kostade 180:- är sjukt sköna. De var verkligen mycket finare i verkligheten. Och bäst av allt, de passar perfekt. Tröjan var också helt fantastisk. Jättemysig och helt perfekt i storleken. Det är som jag säger, det blir aldrig fel när det kommer från asos.com.
Slänger in en "dagens outfit", haha. Nej, jag har inte det på mig idag, skulle bara prova det.
   Va tycks?

Nä, nu piper Nato vilket innebär att jag måste ut och vandra med honom. Sen ska Igor jag ut och springa. Yippie!

Hoppas ni har en bra dag!

Ciao

Kommentarer
Postat av: nikolina

älskar dina skor! :D

2008-05-22 @ 12:51:16
Postat av: ako

Jadu en trevlig pojke!!!!!!

2008-05-22 @ 13:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0