Sushimys!

Igår tog jag det väldigt passivt. Låg mest och degade i mina nya mysbyxor tills min iPhone spårade ur totalt. Skärmen blev bara helt vit och den gick inte ens att stänga av. Och tro mig när jag säger att jag försökte med allt. Jag tog ut simkortet, jag höll in knappar för att få den att stänga av sig, jag laddade batteriet på den men det var fortfarande inget som hjälpte. Nu tänker säkert ni som hatar iPhone "ha ha, hon får skylla sig själv när hon köper en sådan över-high-tech-mobil". Men sen får man faktiskt inte glömma att det egentligen är en dator jag springer runt med. Den har ju i praktiskt taget allt som en dator kan ha. But anypoo, jag hämtade upp Poppy och så körde vi till Väla för att se om de på Telenor kunde fixa den. Det sjuka är att mitt hjärta nog slog lite extra fort för att jag var orolig för min lilla iBebis, haha!
När vi kom in på Telenor gick jag fram till en kille som stod vid kassan. En ganska ung kille som verkade trevlig till en början. Men sen började det lukta "schtek". Vilken typ! Hade jag fått göra om den situationen hade jag tagit med mig en sked och gett honom en "peppis", precis som i Ondskan.

Jag (världens trevligaste) - Hej, jag vet inte riktigt vad som har hänt men min iPhone har bara slutat fungera, den lyser bara vitt.
Han - Har du testat.... blablablabla
Jag - Ja, jag måste ha testat allt, hehe!
(han tar telefonen trycker in två knappar samtidigt ett tag och vips så fungerar den igen)
Jag - Haha, var det så enkelt? Gud va bra, jag trodde verkligen att jag hade testat allt!
Han - Ja, det är inte lätt att vara kvinna!

Och vi går där ifrån medans både han och Iggy skrattar åt mig. Det roliga är att Igor inte ens klarar av sin egna telefon. Och det är bara en helt vanlig Sony Ericsson. Jag har fått visa honom flera gånger hur man gör olika saker på den. Det är faktiskt jag som är den tekniska, det vet vi alla! Så nästa gång tänker vi oss för innan vi skrattar va? Och stekaren på Telenor, passa dig så att jag inte kommer in med min sked!


Efter Välabesöket tog vi oss en sväng till Ikea eftersom de hade någon slags mega-rea. Iggsy letar efter ett nytt soffbord, men helt ärligt så hittade vi inga fina soffbord och ingen mega-rea heller för den delen. Däremot hittade han en jättefin och jättestor spegel (som rymmer hela min spegelbild, yeay). Så den impulsköpte han istället. Dock blev det lite problem när vi kom hem och fick syn på eluttaget som satt ivägen. Men det löser sig. Inget som fixar-Josip inte kan lösa, haha!
Väla har kanske inte de bästa möblerna, men deras visningsrum ger i alla fall mig inspiration. Jag ska definitivt ha en mysig belysning bakom min säng!


Dagen avslutades med (håll i er nu) inget mindre än: Sushi! Men nu får det nog räcka med sushi på ett tag. Vi fick ju en gratismeny idag eftersom vi hade fyllt vårt stämpelkort. Så vi kom hem med fyra lådor. Personalen på Fuji frågade hur många vi var som skulle äta och hur många pinnar de skulle lägga ner. Jag förstår att de skrattade åt oss när vi sa att vi bara var två som skulle dela på det, haha!


Ciao!

Kommentarer
Postat av: En som KAN!

Ursäkta!?? Men när hade jag problem me min telefon o fick lämna in den för att få den fixad?? Nä, just d...ALDRIG. haha

Jag hoppas d går att få upp spegeln, fixar-Josip kollade läget igår kväll o trodde att d kunde lösas.

Yeeeeeey! hehe

puss

2009-06-10 @ 13:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0