Sunday Funday!

När jag vaknade idag tog jag bara min bästa kudde med mig ut i trädgården, la mig på gräsmattan och fortsatte min skönhetssömn ett tag. Någon timme senare kom Poppen hem till mig. Så vi stekte oss lite i den sjukt heta solen. Men att sola på fastande mage leder ganska snabbt till solsting vill jag lova, så vi tog oss en sväng till Maxi. Först hämtade vi ut våra biljetter till U-21 matchen mellan Sverige och Italien på Olymipa. Ska faktiskt bli kul att se. Därefter handlade vi kött. Det blev oxfilé och kycklingspett (och en liten fin bakelse till mami). När vi kom hem igen gjorde jag världens godaste marinad till köttet och fixade lite kroketter och bearnaisesås. Jag åt dock bara lite sallad med olivolja och äppelcider vinäger som tillbehör. Gott gott!
Tror ni att vi dog av hunger när grillen var igång och köttet luktade godare än godast?! YES! Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Och Gud vad gott det var. Vilka mästerkockar vi är! Kvällen skulle avslutas på Sofierokiosken, men då hade de såklart stängt. Så det fick bli Camillas istället vilket både var billigare och mysigare. Kvällen blev i vanlig ordning avbruten pga av mitt jobb. Men nästa helg är det min tur att vara ledig! Då j*vlar händer det grejer! Bäst för solgudarna att de är på min sida då annars öppnar jag "a can of whoop-ass"!




Ciao!

Kommentarer
Postat av: Iggy

Mmm, fan va gott d ser ut!!! E ganska hunrig nu så d skulle inte varit fel me lite grillat nu! ohhh!

puss

2009-06-01 @ 05:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0