Act a fool!

Okej, så klockan var 08.30 på lördagmorgonen. I normala fall tar jag mig en frullebulle och sen går jag och lägger mig efter jobbet. Så blev inte fallet just denna lördagen. När jag kom hem till min lägenhet tog jag två kalla Ramlösa flaskor från kylen och la dom på mina ögon för att minska påsarna under ögonen (som för tillfället hängde till knäna). En Activa och ett ombyte senare befann jag mig på Thomassons där Kim Nilsson och hans kollega hade börjat rigga upp för reklaminspelning. I mitt huvud tänkte jag för mig själv: "jag är så trött att jag hade kunnat spy, svimma eller slita av mitt egna ben för att ge mig själv en spark i röven". Men det var bara att bita ihop. Vi började filma kl 10.00 och slutade ca 14.00. Tiden däremellan var förvisso sjukt rolig och intressant, men jag hade ljugit om jag sa att det inte var en pina att tvinga sig att vara vaken i nästan 40 timmar. Inte blev det bättre när jag tänkte på att jag skulle vara vaken i ytterligare ett dygn, haha! Men wtf, man är bara ung en gång!

Min roll i filmen var en kund som kommer till Thomassons bilskrot för att köpa en del till sin bil. När hon får denna delen i handen har hon ingen aning om vad hon ska göra med den eller var den ska sitta. Och budskapet med filmen är att Thomassons gör jobbet åt dig. Smart va!? Haha, jag fick dock inte känna mig så smart eftersom jag skulle spela lika blåst som en blond blåsfisk! I själva verket vet jag att det jag höll i var startmotorn till bilen (i detta fallet till en Renault Kangoo, haha).
Min "motspelare" Johan som spelade säljare, jobbar på Thomassons på riktigt och skötte sig riktigt bra. Vilka talanger, bilkunnig och skådespelare, haha! Det blev dock en del tagningar under dagen, några extra för att vi inte kunde hålla oss för skratt ibland. Men men, de klippen får hamna i Blooper-facket. Vi fick nog höra "kameran rullar, klappa, tagning" ungefär 120 gånger. Så många tagningar för en reklamsnutt som bara vara i ca 30 sekunder. Då undrar man hur många tagningar det blev allt som allt för att göra filmen Sagan om ringen.

Det var i alla fall kul att få medverka i filmen. En aning skumt att se sig själv sådär på film. Är ju mer van vid att plåtas. Där kan ju fotografen även retuschera och fixa med bilden hur mycket som helst. Det är väl det enda negativa med att filma. Den där finnen, de mörka ringarna under ögonen, dina extra kilon, allt det där får faktiskt vara kvar. Men vem bryr sig egentligen, filmen hamnar ju på sin höjd bara på lokalnyheterna.


Ciao!


Kommentarer
Postat av: kim

Det är nog på tiden att jag klipper, rakar och slutar upp med mitt sommarhippie liv. Hehe!

2009-10-19 @ 21:25:41
URL: http://kimfoto.blogg.se/
Postat av: kim

Det är nog på tiden att jag klipper, rakar och slutar upp med mitt sommarhippie liv, inser jag nu när jag ser min frissa på bild :)

2009-10-19 @ 21:26:48
URL: http://kimfoto.blogg.se/
Postat av: emi

vilka extrakilon???? Lägg ner !

2009-10-22 @ 10:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0