"Girl with hair ribbon"

Jag är massor med glad just nu! Har nämligen letat efter en tavla i evigheter men inte vetat vad varken konstnären eller tavlan kallades. Men så hittade jag den äntligen! Roy Lichtenstein heter konstnären som gör moderna och coola tavlor från serietidningar. Jag fastnade för tavlan : "girl with hair ribbon" i samma sekund som jag såg Marias (en halvkollega) lägenhet. Hon hade turen att flytta in i en lägenhet som motivet redan var uppsatt i, på en jättecool tegelvägg. Så därifrån har jag hittat min inspiration. Däremot kopierar jag inte hennes lägenhet rakt av utan bestämde mig för att "flippa ut" ytterligare. Jag ska ha en del lila detaljer i min lägenhet, och blev sk*tglad när jag hittade en exakt likadan tavla fast i lila!!! Dock fanns det ett litet problem. Sidan där man kunde beställa den från kunde inte skicka den till Sverige. Men det fixade sig eftersom jag har så snälla vänner i England som skickar den till mig! Tack så jättemycket A-K! You saved my day!

Här har ni orginalet (sjukt ball)


(haha, Micki, han som pekar är Aktiverum-Olle!)

Och såhär kommer min se ut på canvas:



Det kommer bli fantastiskt coolt i min nya lägenhet! Jag längtar som attans nu! 12 dagar kvar! Imorgon berättar jag om annat som kommer pryda mina väggar!


Ciao!


Kommentarer
Postat av: Micke(aela)

FY FAN vad snygg!!!

2009-10-06 @ 20:52:10
Postat av: Brun utan sol - Emily

Haha, ja bara för att hon har dina ögon! ;)

2009-10-06 @ 20:57:21
URL: http://emilyfordummies.blogg.se/
Postat av: Jennifer Makeup artist

Ah, vad heter sidan??

2009-10-06 @ 21:18:09
URL: http://jennifermakeup.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Har också länge varit ett fan utav Lichtensteins konstverk :) Grymt snyggt!

2009-10-06 @ 22:06:13
URL: http://corneliahbg.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Haha, tack.. Antar jag? :p Denna tiden lär vara den första och förhoppningsvis enda där ni kan kalla mig för tjockis ;)

2009-10-06 @ 22:25:28
URL: http://corneliahbg.blogg.se/
Postat av: Nikko :D

tack gumman !! skit fin tavla, snyggare med lila faktiskt =) haha vi får höras när ja e hemma å ses fan!! love u =)

2009-10-07 @ 00:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0