Laröd goes Efterlyst!

Jag tyckte att jag förklarade mig ganska väl på msn att jag inte ville bli störd under tiden som jag kollade på "Roast på Berns"! Helt plötsligt ringer pappa på telefonen!? Haha, va? Han var ju hemma för 2 sekunder sen!!
Det visade sig att det hade varit inbrott i vår grannes hus och pappa var först på plats eftersom han har fått koden till larmet på huset. Och vår granne som inte är i Sverige får alla larm till hennes telefon och ringde därefter pappa. Så pappa hade tagit med sig min hund och gått en runda utanför och i huset. Där var ingen kvar i huset, men det hade absolut varit någon där bara någon minut innan.
Några minuter senare kom det först två poliser i en bil och strax därefter ytterligare en i en civilarbil. Pappa var med dem hela tiden medan de sökte igenom huset ordentligt. De hittade en plasma-TV som låg utanför huset på gräsmattan. Man kan ju hoppas att de såg min pappas ficklampa och greps av panik! J*vla busar! Kan man seriöst inte få ha något ifred idag? Inte ens i "lugna Laröd"? Polisen som kom sist berättade att detta var det 4:de inbrottet idag! I LARÖD!!!

Oh well, jag behöver inte bry mig så många fler dagar. Jag flyttar ju till lite finare områden om 13 dagar, hahaha! Ja, jag är ganska ironisk. Jag bryr mig såklart om min familj! Dem får se till att låsa ordentligt om sig och kanske skaffa sig ett villalarm. Sen är faktiskt Laröd ett himla fint område egentligen.

Dagens hjältar: Papi och Nato!


Ciao!


Kommentarer
Postat av: ako

Vi behöver inget larm. Har ju Nato...

2009-10-06 @ 10:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0