"Det é najs"

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för min urusla uppdatering, men helt ärligt har jag varken haft tid eller lust för att ens sitta vid datorn. Men nu fick jag en liten extra energikick, så jag passar på innan det är dags att sätta sig med plugget.

Som jag nämnde så är det riktigt roligt här i Falsterbo. Utbildningen visade sig vara intressant och lärorik, och detta trots att jag redan gått den en gång i lumpen. Dagarna flyger förbi och träningsvärken i magen bättras på varje dag pga allt skratt. Måste säga att jag hamnat i en riktigt ball grupp, med många snälla (och somliga sjuka i huvudet, haha) människor.
Förra veckan hade vi som sagt batongutbildning. Nu förstår jag varför långa naglar och mitt yrke inte funkar ihop. Min tumme fick sig en rejäl smäll och *tjoff* så låg nageln på golvet, haha! Kan inte beskriva smärtan, men det ligger nog i höjd med en förlossning, haha!

Då är det tur att nagelhjälpen bara är ett samtal ifrån mig. Under helgen när jag var hemma i Helsingborg hann jag fixa mina naglar hos Annika. Tack Gud, för det. Jag hann även få den kortaste förkylningen någonsin. Jag var förkyld i exakt 3 dagar, med snuva, feber, halsont och hela köret. På en helg! Nu är jag helt frisk, (eller ja, helt frisk blir jag väl aldrig) kul va!?

Jag tycker verkligen om att vara här nu. Hade kunnat gå på utbildning i resten av mitt liv om det inte vore för dom hemska bilköerna från Helsingborg till Malmö. Det måste vara det tråkigaste någonsin. Man rullar 2 meter, sen måste man stanna igen, sen rullar man 2 meter, sen måste man stanna igen, sen rullar man 2 meter sen måste man stanna igen, sen rullar man 2 meter, sen måste man stanna igen. Någon som inte förstod? Haha!
Men jag säger som dom gör här nere i Malmö. "Det är bara att peta ner två kugg och ge dom kaffet!" Haha, och detta måste man säga på den bredaste malmöitiskan som finns. Jag hade ingen aning om vad det skulle betyda fören jag fick förklarat för mig att det betyder: växla ner till 2:an och gasa förbi. Hahahaha!
Jag tror vi alla kan vara överens om att skånska överlag inte är en jättesmickrande dialekt.


 Bild tagen förra helgen på båten Harmony. Inget jag kan rek.!
Love my Julie though!
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0