Ensam är (eller blir kanske någon gång) Stark

Jag kanske inte är en människa som alltid är lycklig och glad. As a matter of fact har det faktiskt känts lite deppigt på senaste. Men helt plötsligt upptäcker man andra faktorer i livet som spelar roll. Jag har varit väldigt inbiten på senaste att allt måste handla om kärlek. Att man måste ha en pojkvän annars så är det ingen som verkligen älskar dig. Men så är det ju inte alls!

Vad som är viktigt för mig är en relation, och vad som har blivit tydligt är att det inte handlar om en kärleksrelation. Jag måste bara helt enkelt ha en relation till andra människor i allmänhet. En positiv relationEn vänskapsrelation är minst lika viktig för mig som en kärleksrelation. Jag vill ju aldrig någonsin "göra slut" med mina vänner. Inte heller hade jag kunnat se mig utan familj. Varför tar man alltid dom förgivet?
Något som också spelar en stor roll i mitt liv är mitt jobb. För trivs jag inte på jobbet så kan jag märka på mig själv hur dagen kan svänga och helt plötsligt bli jobbig att ha och göra med.

Jag skulle nog kunna hålla på och skrapa Triss-lotter varje dag för att hoppas på att vinna den där miljonen, men om jag sen gjorde det, så visst hade jag köpt mina prylar, handlat mina kläder och rest litegrann. Men inte f*n tror jag att jag hade blivit lyckligare för det om jag inte hade de här livsviktiga faktorerna i mitt liv. Vänner, familj, jobb och fritid! Det är ju viktigare än något annat!

Detta är såklart bara vad jag känner, jag talar inte för någon annan. Visst kommer jag bli lycklig den dagen en kärleksrelation kollar åt mitt håll, men tills dess är jag ändå min alldeles egen lyckas smed!


Ciao!


Kommentarer
Postat av: Micki

U go girl :D I love u!

2009-09-29 @ 12:05:03
URL: http://mickimus.blogg.se/
Postat av: johanna

detta var det bästa inlägget jag läst på länge! visst är det så, man tar för givet att kompisarna o familjen är kvar .. men som du skrev, man vill ju aldrig någonsin göra slut med sina vänner.

2009-09-29 @ 13:36:47
URL: http://johannadahlgren.blogg.se/
Postat av: fia

de va fan ett skit bra inlägg emily.. you go girl.. du har så rätt. kram

2009-09-29 @ 19:08:49
URL: http://fialovegobbi.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Hihi, tack! :) Känns sjukt kul men overkligt :)

2009-09-29 @ 21:30:58
URL: http://corneliahbg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0