Micki the love guru!

På senaste har det blivit en del snack om killar och förhållanden. Speciellt på Mickis balkong som numera kallas för "psykologballen". Konstigt nog har saker och ting blivit klarare där ute. Jag säger inte att jag förstår allt, men saker som jag inte såg så självklart förut har nu blivit väldigt självklara. Detta mycket tack vare Micki (och Sophia på ett hörn, haha).

Det jag har lärt mig är att: Killar är väldigt simpla! De är så fruktansvärt lättlästa. I samma sekund som man börjar analysera dom har man förlorat, för man behöver inte grubbla.
Jag har alltid tänkt att killar var krångliga och var svåra att förstå sig på. Men så är det verkligen inte. Lättare än så här blir det inte. Vill killen vara med dig så är han beredd att göra nästintill allt för dig! Det är just detta som är skillnaden mellan en bra och en mindre bra kille. Killen som är beredd att göra saker för dig vill vara med dig. Killen som däremot bara pratar om att göra saker för dig eller säger sådana saker som han vet att du vill höra är helt enkelt inte redo för ett förhållande.

Förut gick jag på det här som vi alla har hört någon gång:

"Tro mig, jag är speciell. Du kommer få se att jag inte är som alla andra killar" - Men i själva verket är han bara som alla andra, kanske till och med lite sämre. Man ska inte behöva säga det man ska bara bevisa det!
"Jag vill ta det lugnt för att jag har varit i ett förhållande där jag blev sårad" - Men i själva bryr han sig inte ett skit om sitt förra förhållande. Han vill helt enkelt bara inte ha ett förhållande. Iaf inte med dig.
"Jag tycker inte om att gå ut och festa, jag är trött på det" - Men i själva verket älskar han att gå ut och roa sig med sina vänner och vill helst inte att du ska vara där ifall det skulle finnas någon annan tjej som ger honom uppmärksamhet.
"Jag ringer dig imorgon" - Men i själva verket ringer han dig kanske, men i sådana fall sent på kvällen efter han har gjort allt han ska och tycker är kul.
"Du och jag har så mycket gemensamt" - Men i själva verket så får han bara det att verka som vi har det eftersom han säger just det jag vill höra.
"Du är den enda tjejen jag bryr mig om och du är den finaste tjejen jag någonsin har sett" - Men i själva verket så vet vi alla att det inte stämmer. För hur många har han inte sagt det till?

Jag säger inte att alla killar är så här, men jag har själv stött på dom. Men jag tänker verkligen vara försiktig i fortsättningen. Jag tänker inte bli sårad en gång till. Ingen är perfekt, men man kan i alla fall hoppas på att man stöter på en som innerligt visar dig att han vill vara med dig och är villig att ge dig allt. Kan man även lära sig att leva med dennes eventuella nackdelar, då har man nog hittat rätt!

"Man kommer aldrig att få sin "drömkille", det man däremot kan få är sin "verklighetskille"." 

Läs även Mickis blogg: The Love guru


Ciao!


Kommentarer
Postat av: Micki

Klockrent min sköna höna!!!! :D:D Love u!

2009-09-22 @ 19:47:52
URL: http://mickimus.blogg.se/
Postat av: nikko

palla krydda?? haha ..

2009-09-22 @ 21:27:17
Postat av: Rebecka

hehe har du läst eller o sett filmen "dumpa honom"?

2009-09-22 @ 22:20:10
Postat av: dajje

haha ändå kan vi ej leva utan dem :O

2009-09-23 @ 08:59:50
Postat av: Anonym

Kanske ska börja funder hur du själv är??

2009-09-23 @ 16:56:36
Postat av: Em

Jag vet mycket väl hur jag själv är. Därför sa jag också hej då till mitt senaste förhållande eftersom att jag inte vill såra någon. Jag är helt enkelt en tjej som vägrar spela några spel. Och riktigt coolt av dig att vara anonym. Pussy!

2009-09-23 @ 17:20:51
URL: http://emilyfordummies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0