Apropå inget alls...

Kalla mig pryd om ni vill, men är det bara jag som tycker att man skulle kunna vara lite mer subtil när det gäller vissa reklamer på tvn nu för tiden? Hade jag fått bestämma så skulle jag nog till och med skippat vissa reklamer helt och hållet.
Ta bara den här reklamen för Ac3 comfort. För er som inte vet så är det en kräm mot analklåda. Där ställer sig en kvinna i sina bästa år och kliar sin rumpa mot ett träd. Vem kommer på något sådant? Är det samma person som tyckte att det skulle vara helt ok med en kvinna i vit rock som pratar om "irriterande och illaluktande flytningar"?

Tänk er detta scenariot: Ni är på en romantsikt date hos en kille ni precis börjat träffa. Middagen är serverad och tv står på bara som bakgrundsljud. Mitt i middagen blir det reklam på tvn (och alla vet ju att det blir extra hög volym då, trots att man inte rört volymknappen). Och precis i samma ögonblick som ni skålar och tittar på varandra, kommer Ac3's reklam för analklåda. Och som om det inte vore nog kommer även den där satans Imodium plus reklamen mot diarré. "Får du alltid diarré vid fel tillfälle?" När f*n är det någonsin rätt tillfälle att få diarré?!?!
Om inget annat så dog i alla fall stämningen där ett tag.

Nej, har man sådana problem tycker jag att man kan vara smart nog att besöka sin husläkare eller apoteket. Skona oss andra.


Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0