Balkonglösa

Måndagmorgonen började med att Bruno Mars aka Johanna Arvidsson och jag satte oss på bakgården till Villa Skansen. Som vanligt är vi sjukt effektiva när vi pluggade och var färdiga ganska tidigt. Jag älskar att det inte bara jag i min klass som har det där mañana mañana-tänket. Jag orkar verkligen inte stressa upp mig för något som inte alls behöver vara särskilt avancerat. Sen att vi bara är helt sjukt grymma och smarta är ju en annan femma, haha! Bra att man har hittat sitt dream team. Lättare att plugga då. 

 

Vi blev dock lite lurade på värmen. Vad vi trodde skulle vara ett så kallat solhål på bakgården blev istället en blåshål. Snacka om lurad på hålet! Det blev alltså lite för kallt för två svennar som oss.
När jag kom in igen hade Julie vaknat och (hör och häpna) städat hela lägenheten! Hon hade till och med tvättat gallret til fläken (2 gånger). Haha, hon säger själv att hon har varit i en så kallad "övergångsfas" och har behövt slappa i ca 4 veckor. Men jag vet inte om jag börjar ångra mig nu över att jag har tjatat så mycket på henne. Det verkar som att jag har öppnat en dörr till något slags städmonster. Nu får jag inte ens lov att lämna en tallrik i diskhon utan att Julle börjar gorma, haha! Oh well, safe to say att den vanliga städmaniska Julie är tillbaka iaf.
Senare lagade hon även mat (läs: den första lagade varma mat vi lagat på 4 veckor). Ungsbakade champinjoner med fyllning. Mjammi!

Eftersom att det fortfarande var stekande sol men lite för kallt på bakgården så bestämde vi oss för att sola lite på vår egen balkong. Har man ingen, då gör man en! Folk som gick förbi såg endast 2 par fötter som dinglade utanför våra fönster. Jag brände till och med näsan. Trodde inte jag kunde bränna mig mer. Jag var väl typ färdig-bränd när jag kom ut ur ugnen på Sri Lanka, kan man tycka?

   


Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0