Idag ringde min biologiska mamma mig...

"I'm a 41 year old Sri Lankan mother looking for my daughter who was given for adoption to Sweden in 1986. She is 25 years old now. Before I give you more information I must tell you that I don't mean to cause her any inconveniences in searching her. (...) I had to give my child up for adoption because I was just a teenager at that time and the person responsible didn't want to marry me. I suffered a lot all these years with the memory of my first child. I just want to see her face."

Jag är fortfarande helt tagen av det här. Att först bli uppringd av Sri Lankas ambassad i Sthlm som berättar att min biologiska mamma letar efter mig och sedan några timmar senare bli uppringd av min biologiska mamma. En mamma som dessutom berättar att jag har 3 systrar som jag är storasyster till. Den yngsta är 21 år och heter Minoli den näst äldsta heter Malki och den äldsta heter Dinithi.
Jag har redan fått prata med alla i telefon och de är så duktiga på engelska. De har ett väldigt bra och förmöget liv i Sri Lanka och det sjuka är att jag är så lik mina systrar till sättet. Alla gillar att sjunga, en av dem spelar fiol, och en av dem är lärare.

Denna dagen har verkligen varit en bergochdalbana, känslomässigt. Ena sekunden gråter jag av glädje, andra sekunden sitter jag bara och skrattar och så går det på repeat. Jag är så fruktansvärt glad att denna dagen äntligen kom! Men det mest fantastiska av allt med att vara adopterad är att jag inte bara fick världens bästa föräldrar utan även vetskapen att ni faktiskt har letat efter just mig.

Har fått massor med bilder av min biologiska mamma (Maria), men här är en de tog nyss:


Gud, jag kan inte sluta gråta! Jag måste nypa mig själv hela tiden! Jag trivs otroligt bra i Newcastle, men just idag hade det varit skönt att vara hemma hos sina nära kära, och att ha någon att krama.
<3

Kommentarer
Postat av: Lisa

So happy for you babe! Such amazing news,must feel like a jigsaw with the final piece! Remember if you get lonely in Newcastle I'm here in nottingham! Clueless?;) ha xxx

2012-01-19 @ 21:17:59
Postat av: Nikkan

Jag är helt chockad och så jävla glad för din skull hjärtat! Detta behövde hända dig! Om du behöver prata, im only one call away babe! Love<3

2012-01-19 @ 21:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0