This. Is. Spar:ta!!!

WOW! det har bara gått 2 dagar och jag är redan förälskad i Newcastle! Förutom boendet så är allt perfekt. Jag hade inga höga förväntningar om hur det skulle vara att bo i studentkorridor. Men när man får ett rum högst upp i bygget, längst in mot köket som dessutom är ca 10kvm så kan jag erkänna att det kändes lite spartanskt om man jämför med Villa Skansen, haha!
Här hanldar allt om att alla har sitt eget, man sparar på saker, och lever på budget. Ska man gå på toaletten tar man med sig sin egna toalettrulle till toan, ska man duscha får man försöka time:a det så att man inte behöver bråka om den med resten av mina 5 flat mates. Och då handlar det givetvis om att duscha snabbt, sparsamt med tid dvs. Våra lägenheter går under benämningen "Lovaine flats", men jag har valt att döpa om den till Sparta!

Idag var vi (när jag säger vi menar jag: Paula, Trine och jag) och köpte täcken, kuddar och annat "bra-å-ha". Vi var inne i köpcentrat Eldon square som har det bästa utbudet på shopping! Herregud, jag visste inte var jag skulle ta vägen när jag såg alla affärer. Tjejer, ni kommer älska det! Men nu har jag iaf inskaffat lite beddings så att jag får en trevligare upplevelse i natt. Yeay! Sov inte en blund i natt eftersom jag frös rumpan av mig. Slutade med att jag gick upp mitt i natten och tog alla mina tjockaste tröjor och lindade in hela kroppen.

Det har varit strålande väder här sedan vi kom hit, helt fantastiskt, jag menar det är trots allt England vi pratar om. Folket här är helt galet trevliga och hjälpsamma. Detta firar vi ikväll med lite vin på mitt rum (eftersom jag har den fetaste musiksystemet haha) och sen en liten miniutgång för att kolla utbudet.

Nu blir det en powernap deluxe!

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Ako

Hello,,,Kul att få läsa lite om hur det går för(dig) er, hoppas du sover bättre inatt med inköpta kuddar och täcken...Som du säkert förstår så funkade inte det med skype i stugan...Puss och Kram//Mamma

2012-01-07 @ 22:20:34
Postat av: nikko

åhh sound great love <3 saknar dig redan dock..men ser att du har det bra! :D

2012-01-08 @ 20:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0