Heldag med papi!

Gud, jag är verkligen helt slut nu. Jag har varit igång sen väldigt tidigt i morse för att först gå ut med Nato och sen åka runt i halva Sverige känns det som för att leta efter en bil till mig.
Först blev det ett besök i påarps-bilhall som hade stängt (suck) sen åkte vi vidare till en bilfirma i Ängelholm för att provköra en Ford focus som iofs var fin men lite dyr. Jag ville ju väldigt gärna ha en Ford focus för dom ser så stilrena och fina ut inuti. Efter det åkte vi till en privatperson i Skälderviken, men mannen i huset var inte hemma, så vi åkte hem igen. Varför kan aldrig kvinnor sköta papper och bilar?? Anywho, jag träffade Igor en liten stund efter det. Vi tog en glass på Sofierokiosken och sen åkte vi en sväng till Väla, trots det fina vädret. Och tur var det för vi hittade massa skoj. När vi kom hem igen åkte både Igor, pappa och jag återigen till Påarps-bilhall som nu äntligen hade öppnat för sina kära kunder. Vi provkörde en del bilar, bla två renault megane coupé och en Ford focus. Har alltid gillat meganen till utseendet med usch och fy vad hemska de var att köra. Det kändes som att köra en gräsklippare för alla er som någon gång har gjort det. Det är verkligen mer klass på Ford Focusen.
Efter detta var Igge tvungen att åka till sin fotbollsträning så då åkte pappa och jag till Skälderviken, igen. Nu var mannen i huset hemma. Gissa om det blev den bilen??? Jaaaa!! Ska hämta den imorgon vilket också innebär att jag har inte har någon fin bild på den ännu, men jag lägger in den bilden som finns på annonsen på blocket:
 Mmmm, får fixa lite finare fälgar dock men annars är den skitfin och riktigt modern innuti.

Detta blir ett snabbt och informativt inlägg för jag ska åka hem till Igor snart. Men jag måste bara klappa mig lite själv på axeln. Igår var jag nämligen så duktigt att jag blev avsläppt på gymmet, gymmade ca 1 timme. Men när jag ringde efter skjuts så hade mami inte riktigt tid att hämta mig. Så jag gick från Aktiverum på Berga och hem till Laröd i väldigt fort takt. Kan ju säga att träningvärken idag gör mig smått illamående men det är väl förhoppningsvis över imorgon. Det måste den vara för efter bilköpet ska jag till gymmet igen för ett riktigt maraton på löpbandet! Yippie, ser verkligen fram emot det, hehe.

En annan väldigt trevlig sak hände mig igår på jobbet. En kollega som jag jobbade med berättade att folk är väldigt nöjda med mig på min arbetsplats och att de tycker att jag gör mer än vad som egentligen behövs. Det är alltid kul att höra sånt ibland. Det värmer i kroppen, haha. Ja, det är helt OK att skryta lite ibland. Även om man egentligen inte enligt "lagom svensken" får lov att skryta. Men skryter, det gör dom i USA. Så idag är jag amerikanare!

Vi hörs och ses, kanske... om du har tur.

Ciao

Edit:
Det blev inte den röda bilen jag skrev om för det visade sig på servicen vi ville göra innan vi köpte bilen att den hade många fel som hade kunnat kosta mycket att laga. Tur i oturen. Är så trött på det här j'vla bil-letandet nu så att jag snart skiter i att skaffa någon bil och tar cykeln till jobbet!
Är på mitt sämsta humör idag, av många anledningar.
Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0