In need of a car!


Idag har jag verkligen inte gjort något annat än att leta efter en ny bil till mig. Blir tokig snart.
Sålde ju min bil till en kollega igår, så nu kör jag runt i mammas bil.
Vet inte ens vad jag vill ha för typ av bil, mer än att det ska vara liten och helst svart eller gul. Man blir faktiskt lite sugen på att köpa en cabbe nu när det är så fint väder, men det är väl knappast lönt. Det kommer väl börja regna vilken dag som helst igen (peppar peppar).

Satt precis och pratade med en tjej som jobbar i Helsingborg men har bestämt sig för att flytta tillbaka till den stad hon är född och uppvuxen i, nämligen Väjxö. Hon berättade allt positivt och allt negativt om staden, och jag måste säga att allt det positiva verkligen väger över. Hon hade inte hållt till så mycket på "campus-sidan" i Växjö, men hon sa att det var som ett eget litet samhälle där alla har sjukt roligt och pluggar. Man kan tydligen få hyra jättefina studentlägenheter som är mycket större än de i Helsingborg. Studentkorridorerna är dock som "staden som aldrig sover", en hel del fest dvs haha.
Ikväll blir det träning efter jobbet, sen häller jag nog i mig en sådan här:
Vet inte om den är god, men det återstår ju att se. Ska sova i Laröd i natt för att kunna gå upp i tid och komma till Aktiverum. Sen kan jag tänka mig att det blir en del turer runt om i Skåne imorgon för att hitta mitt nya ÅK!

Hoppas ni njuter av solen!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0