Lyckat!

Igår var mamma, pappa och jag som sagt hemma hos Igor och hans föräldrar. Det var första gången våra föräldrar träffade varandra och det gick jättebra. Vi åt VÄLDIGT god mat, pappa kommer inte behöva äta något mer på minst en vecka.
Igor och jag höll oss lite i bakgrunden i början för att våra föräldrar skulle få chans att prata på ordentligt. Det var väldigt kul, vi kände oss nästan som åskådare på någon slags teater för nervösa amatörer, haha! Nej men skämt åsido, de var väl lite spända i början men två-tre drinkar senare var det som att de känt varandra hur länge som helst. En mycket lyckad kväll helt enkelt!
Tog lite bilder igår (eftersom mamma tvingade mig, haha) men jag lägger in dem lite senare ikväll.
 
Nu till något helt annat:
Gjorde ju lumpen 2006, många av mina gamla läsare har förmodligen sett många bilder från den tiden. För några veckor sen fick jag se nya bilder från lumpen som jag själv aldrig hade sett. Kan ju säga att mina minnen från lumpen verkligen kom igång igen efter att ha sett de här:

                   

Bilder:
1 Min insats grupp har skjutövning med pisto, Glock.
2 Båten som vi tog varje gång vi skulle hem på permission.
3 Sjöholm, tror att han är mästare på att skjuta med glocken. Där trodde han fel!
4 Brandövning med Napalm, som brinner sjukt bra!
5 Morgonövningar, VARJE morgon. B.R.A.K - Ben, rygg, armar, knän.
6 Jag ser mycket förvirrad ut, efter en kall lunch ute i fält.
7 Tuffe-gänget
8 Vapen-vård, allt ska ha in plats. Har nog putsat vapen sammanlagt i flere dygn.
9 Dan-banan, socker-kick, kanske!?
10 Vårt fina hotell. Nä, våra logement på ön Kungsholmen.
11 Min insatsgrupp, knästående skjutövningar.
12 Jag, insats/fordonsförare, och en HELT vanlig soldat, Tadjerbashi!
13 En del av vår packning när vi skulle ut i fält.
14 En krockskadad Jarnesjö, som vi snabbt tog hand om.
15 Närkampsutbildning, med Kapten Nilsson. Han bröt mitt båtben i tummen, för er som vill veta, hehe!
16 Karlskrona Marinbas, by night
17 Ute i fält, och på något sätt har jag lyckats få tag i en telefon, haha! pratar nog med mamma.
18 Alla skulle raka av sitt hår, men jag fick inte, för mamma! haha.
19 MUCK-dagen! Alla var lyckliga! Vi fick så fina medaljer för att vi hade tjänat vårt rike, hehe!

Kommer aldrig ångra att jag gjorde lumpen. Skulle nästan kunna göra om det. Stor tumme upp. Det borde vara obligatoriskt för ALLA tjejer att åtminstone mönstra.
Väck tigern i dig! haha!

Ha en bra dag!
Kram


Kommentarer
Postat av: Nadja

Välkommen tillbaka till bloggvärlden ;D

2008-04-12 @ 09:29:50
URL: http://sweetladysoul.blogg.se
Postat av: Micki

Yeaaaaaaaaaaaaaj! Hihi :)

2008-04-12 @ 12:59:41
URL: http://mickimus.blogg.se
Postat av: katarina

Jag har några frågor, eftersom jag själv tänk göra lumpen .. tycker det hade varit så kul och spännande..

Hur gammal var du ?

Var du den enda tjejen ?

Skämdes du någon gång ? :P

Sminka du dig haha ?



Lite tjejeiga frågor men va fan jag är tjej =)

2009-11-07 @ 12:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0