Dags för frissan kanske?

Under semestern har mitt hår börja se lite konstigt ut. Dels har det blivit långt, luggen är ingen lugg längre (blir ingen mer lugg för min del) och dels har slingorna som var bruna först, börjat få en konstig koppar-nyans. Det är väl förmodligen på grund av allt saltvatten och all sol. Behöver jag förresten nämna att jag saknar saltvattnet och solen!!?

Anywho, idag hade jag en riktig "bad hair day". Kunde inte ha håret nere för det fick mig att se ut som en cockerspaniel med väldigt fluffiga öron. Satte jag istället upp håret såg det ut som att jag hade shamponerat mitt hår med elektricitet.
Hittade dock världens bästa lösning till mitt problemhår. Diademet! Bästa uppfinningen för bad hair days. Får även håret att se längre ut, tror jag i alla fall. Brukar inte kunna se baksidan av huvudet så ofta. Take a looksy:

Ta daaa


Nästa vecka tar jag mig själv i kragen och bokar tid på Solid Hair. Funderar på att färga tillbaka det till min naturliga kolsvarta färg eftersom det trots allt snart är höst.
Imorgon ska jag även göra min andra behandling av mina ögonbryn, it's going to hurt. Men det är värt varenda liten blod-droppe för sen behöver jag aldrig mer bry mig om dom. Det är så skönt att kunna gå osminkad och känna sig fin ändå.

Har glömt att visa er Igors och mitt fina vykort som vi skickade från Makarska till mina föräldrar. Tyvärr har vykortet under resan till Sverige blivit lite blött och lämnat en fläck, mitt på Igors panna. Ser nästan ut som ett kastmärke, ni vet sådana som indier har. Men fint är det ändå:



Nu ska jag gå och prata med en arg Nikolina.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: ako

Vad har hänt med Nikolina??!!

2008-08-13 @ 20:04:16
Postat av: Nikolina

hahaha, fick inte stanna på Ica.. Buhuu :'(

Men de ska inte tro de blir av med mig så lätt inte ;)

2008-08-14 @ 00:03:41
Postat av: Husbie

Nä, håret är fint! Inse d!!! hehe =) O d med ögonbrynen e ju bara att bita ihop, du vet ju trots allt att d kommer gå fortare denna gågen. =)

Jag saknar oxo solen o saltvattnet. (Suck!)



Puss puss!

2008-08-14 @ 06:01:45
Postat av: =)

RÖR INTE DITT HÅR!!!!!!!!DET ÄR SUPER SNYGGT JUUUU=)man blir ju avis har själv spik rakt hår o det är inte kul det heller;)

2008-08-14 @ 14:53:56
Postat av: EM

haha okej! fortfarande, vem är du "smileyface"? =)

2008-08-14 @ 16:07:29
URL: http://emilyfordummies.blogg.se/
Postat av: =)

jag e en tjej från helsingborg!vi känner inte varandra men jag snubbla över din blogg bara,trodde du var någon annan,men så var inte fallet=)o så såg jag dina bilder o då var ju ju helt klart tvungen till att lägga en kommentar=)

2008-08-15 @ 14:49:58
Postat av: Em

Till =): Jahaa, okej. Va kul att du läser min blogg? Har du ett namn perhaps. Med tanke på hur litet HBG egentligen är så kanske jag vet vem du är iaf. =)

2008-08-15 @ 19:46:25
URL: http://emilyfordummies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0