Ful fisk!

Förra lördagen bjöd min familj in Igors familj och min mormor och morfar på middag hemma hos oss i Laröd. Det blev väldigt lyckat. Borde såklart ha fotat maten men så långt tänker jag aldrig.

Menyn såg ut så här iaf:
1. Champangne. Små runda snittar med antingen räkor och curry eller brieost och oliv på.
2. Varmrökt lax med nypotatis, sockerärtor, sparris och sås gjord på creme fraiche, majonäs och stenbitsrom
3. Pepparkaksparfait (typ glass, som Igor älskar). Givetvis gjord av mamma från "scratch".
4. Mammas blåbärspaj med vaniljsås och kaffe.

Det som var lite roligt var att när mamma och jag höll på att skala räkorna dyker det plötsligt upp en fisk mitt i allt. Och det som är ännu mer roligt är att det finns en artikel i HD idag om precis det som hände oss när vi skalade räkor.
Jag var inte klok nog att fota maten vi skulle äta, men den fula fisken mitt i allt var jag tvungen att fota med mobilen. Här är artikeln och min bild från mobilen:


Fisken fick dock inte pryda någon av mina snittar, tror inte det hade varit någon "hit". Kvällen var som sagt mycket trevlig. Maten var mvg-god och Igor fick mvg av min morfar, mycket viktigt, haha.
Här är lite bilder från kvällen och även en "det-bjuder-jag-på-bild" när jag var duktig och tvättade fönstret innan gästerna skulle komma:





Ciao!


Kommentarer
Postat av: ako

Ja det var en hemsk liten fisk bland räkorna..Creme fraiche och majonäs i såsen absolut inte gräddfil..Gott var det!!!!

2008-08-29 @ 19:59:31
Postat av: Husbie

D var väldigt trevligt som sagt. (Jättegoda runda snuttar me räkor o curry). =) Och pepparkaksparfait:en...Don't even get me started on that one. =) Mumms! hehe

Va f*n gör den fisken där?? hehehe

PUSS

2008-08-29 @ 20:38:41
Postat av: pegah

hahaha aww lilla fishi hade hamnat fel :P hihi, hoppas allt e bra m dig!

2008-08-30 @ 11:57:29
URL: http://givelovegetlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0