Kriget i Georgien

Det är ju helt sjukt. Kan folk inte bara sluta kriga? Nej, jag säger bara, blir jag inte polis ska jag minsann bli utrikesminister! Då blir det andra bullar vill jag lova. Varför kan vi inte kramas istället. Förstår mig verkligen inte på folk som tycker det är bra med "lite krig". Hur kan det någonsin vara bra!? Och om det nu måste finnas krig, varför måste så många oskyldiga och civila skadas och dödas?
Kommer ihåg en dag i lumpen när jag blev intervjuad av två tjejer som gjorde ett reportage för sitt skolprojekt. De frågade: "I och med att du gör lumpen, är du då för eller emot krig." Dum fråga kan man tycka. Så jag svarade, "jag är för fred."

Ta en titt på detta klippet: http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article3111963.ab

Nej, fy på männskligheten säger jag!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0