Tankar kring fingrar...

Detta kommer förmodligen bli ett förvirrat inlägg, men jag bara måste ta upp det här med vad vi människor har gjort mot vårt långfinger.
Att ge någon "fingret" är väl den mest ökända gesten i hela världen.
Varför just långfingret? Varför inte till exempel armbågen, som jag personligen tycker är en mycket fulare del på kroppen.
Varför använder vi just fingrarna över huvud taget när vi vill förmedla olika saker!
När vi, eller åtminstone jag lyssnar på en rocklåt kommer automatiskt lillfingret och pekfingret upp. Vet inte heller riktigt varför man ofta sätter upp två fingrar (pekfingret och långfingret) när man vill visa att man gillar läget på bild. Jag gör det iaf väldigt ofta. Det är ju egentligen tecknet för "peace" eller seger.
Tycker iaf att det är lustigt hur man kan ta åt sig så mycket för ett finger som står upp och att det kan betyda så mycket. Vad tycker ni?

          


Kommentarer
Postat av: Nikolina

hahahah du e bäst alltså!

2008-05-06 @ 19:07:37
Postat av: husbie

Mmmm, man kan ju fråga sig varför d är så. Jag har ingen aning heller.

Man kan ju undra vem d var som började peka "finger" först o hur d kom sig att d skulle betyda fuck you.

Just a thought. hehe

Puss

2008-05-07 @ 15:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0