Today!

Idag har jag varit ute med Nato, varit på gymmet och jobbat.
Det var fin-besök på jobbet idag så då var man minsann tvungen att ha på sig skjorta och slips, haha. Det är inte ofta jag sätter på mig slips kan jag ju säga. Men vad gör man inte för att se proper ut för de otroligt viktiga människorna som jag träffade idag. Så här såg man ut:
 Don't mind the mess bakom mig!

Blev kontaktad av en kvinna idag som undrade om jag vill vara med och medverka i filmen Wallander. Det är några Wallanderfilmer som de filmar för den engelska TV kanalen BBC. De kommer att spela in 3 st Wallander filmer, "Sidetracked"(Villospår), "One step behind" (Ett steg efter) och "Firewall"(Brandvägg). Filmerna kommer att visas på Engelsk TV kanal, BBC Prime och innan jul kommer filmerna även att visas på Svensk TV.
De här filmerna kommer alltså vara på engelska. Karaktären Kurt Wallander kommer att spelas av Kenneth Branagh som bland annat har varit med i Harry Potter, Wild wild west och Hamlet med mera. Så ut med Rolf Lassgård och Krister Henriksson och in med Kenneth:
  <-- Kenneth  
Har alltid gillat Wallander-filmerna. Föredrar Beck-filmerna, men jag har absolut inget emot att medverka i Henning Mankells Wallander. Speciellt inte när jag får betalt och allt jag behöver göra är att spela en "trendig Köpenhemnsbo". Hur gör man det förresten? Är det skillnad på en trendig Helsingborgare och en trendig Köpenhamnsbo, hehe? Vad ska jag ha på mig? Gah, jag har för mycket kläder!

Så här skrev kvinnan som kontaktade mig:
"Jag undrar om du skulle ha tid att vara med på en inspelning. Vi ska filma ett par scener som ska utspela sig på en trendig köpenhamns klub. Vi filmar dock i Ystad men du ska förställa en trendig Köpenhamnare och det tycker jag att du skulle passa till perfekt. Om du skulle vilja ta med dig någon ytterligare " trendig Köpenhamnsbo " fungerar det
också."

Vill ju verkligen ha med mig någon till Ystad så jag tar med mig Marina. Det blir nog skoj! det blir som att gå på fest, fast på låtsas, haha! Kul va!? Jag är i alla fall jätte glad. Vet att vi kanske inte kommer synas så mycket i bild, kanske inget alls men jag blir i alla fall en erfarenhet rikare.

Kommentarer
Postat av: lisa

hehe i´ll be keeping a look out;) xx

2008-05-27 @ 01:41:03
Postat av: Nadja

ÅÅå fasiken så kul!! Hur har dom hittat dig för inspelningen? ;-) DÅ kan du säga att du varit med på BBC sen och de är inte måga som kan hihi

2008-05-27 @ 08:59:07
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: Em

Lisa: Haha, make sure to record it for me will ya. xo



Najda: Ja, det ska bli helkul, de hittade mig på en sida där jag är medlem. =)

2008-05-27 @ 17:57:57
URL: http://emilyfordummies.blogg.se/
Postat av: Husbie

Ja, hoppas man får se dig på film nu. D e inte varje dag ens fästmö e me i en film! STORT! ;o) Pussar!!!

2008-05-27 @ 18:07:15
Postat av: Em

Husbie: Du e so go baby!

2008-05-27 @ 18:18:03
URL: http://emilyfordummies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0