En oförglömlig resa! - Del 2

Mot Petra:

Nästa morgon satte vi oss återigen i vår grupp-buss som tog oss var vi än skulle. Denna gången hade vi siktet mot staden Petra. Ett av världens moderna sju underverk. Jag visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig för jag hade ju bara hört talas om det några gånger förut. Men idag förstår jag hysterin kring denna overkliga stad.
Det tog oss nästan en hel dag att komma till Petra, men då stannade vi även på några ställen för att se ytterliga fantastiska utsikter och kända platser. Bland annat så stannade vi till vid Mount Nebo där Moses fick se "det förlovade landet", för er som är troende dvs. Även denna dagen var helt sjukt intressant trots att vi mest satt i en varm buss och blickade ut över en himla massa öken! Fick även se landets nationalblomma som är svart iris. Kul, med tanke på att en kille från personalen på hotellet, som vi kom att bo på samma dag kallade mig "black iris", haha!



Där har ni förresten en idolbild på Richard himself, glöm aldrig det ansiktet för en dag är han kändis, hehe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0