En oförglömlig resa! - Del 4

Aqaba:

Nu var vi framme i Aqaba och Röda havet. Där bodde vi på SAS Radisson, ett 5+ stjärnigt hotell som hette duga! Mamma och jag fick dock dela på en dubbelsäng vilket blev ett projekt på natten när båda drog åt sig täcket, haha. Det blev 2 otroligt varma dagar i Aqaba. 40 grader och mer till och med. Vi solade, badade, drack gott och åt god mat (alltid utomhus i värmen). Man blev uppassad som en liten drottning. Var man gick var det alltid någon som ville hjälpa dig med något eller bära något åt dig. Vi åkte en sväng till stan för lite shopping fast det var så varmt så vi orkade inte så värst länge. Köpte 2 vattenpipor och sen var det raka vägen ner i plurret igen. Askalas!



Nu fick man äntligen chans att börja använda sina outfits som man burit runt med överallt, haha!



När jag kom till Jordanien så trodde jag ändå att jag skulle smälta in, mer eller mindre. Inte för att jag ser ut som en arab men för att jag har vissa liknande drag som dem. I Kroatien var det ju helt hopplöst, folk stirrade för att jag var mörkhyad och det blev nästan lite obehagligt. Trodde jag skulle slippa det här. Men var jag en gick så kom det fram folk till mig som undrade var jag kom ifrån. De trodde att jag var från USA. Några tjejer ställde sig jätte tätt bakom mig och började röra vid mitt hår, det va lite halvcreepy. Det var till och med en som frågade mig "are you famous from the USA", haha. Vilken fråga. Borde ha sagt, "yes, I'm Rihanna" eller kanske Tyra Banks, haha! Efter 2 dagar i Aqaba och Röda havet tog vi i alla fall oss till Döda havet till ytterligare ett flådigt hotell! Denna gången den Internationella hotellkedjan Mariott!
När vi kom in på hotellområdet stod där endast uppradade massa SUV's, svarta med tonade rutor. Det kryllade av militärer utanför och skulle man komma in på hotellet var man tvungen att gå igenom en säkerhetskontroll, precis som på flygplatser. Haha, lite överdrivet, men så är det när rika människor vill vara säkra!
Detta hotellet var som sagt ännu finare än SAS's. Hur det nu kunde vara möjligt. Och det låg ju precis vid Döda havet. För er som inte vet så är Döda havet väldigt salt, 37% salthalt! Detta innebär att du flyter som en kork på ytan när du försöker bada. Lägger man sig på rygg är det omöligt att försöka vända sig om, och att ens försöka simma är bara onödigt. Jättehäftigt. Vid kanten kunde man även smörja in sig med lera (sådan lera som här i Sverige skulle kosta en förmögenhet). Jag tog tillfället i akt och smorde i mig rejält. Det såg nog sjukt kul ut. La mig på en sten och försökte se ut som sjöjungfrun, avgör själva om jag gjorde ett bra jobb, haha!

De här dagarna var i alla fall förbaskat sköna, jag har inte ens skrivit hälften om vad som hände där nere. Men får ni någon gång chansen att åka till Jordanien så ska ni definitivt göra det! Här kommer lite bilder:






Den där sista bilden med korridoren kan man skratta länge och väl åt. Jag vet att mamma kommer skratta ihjäl sig när hon får syn på den. Hon har nog skrattat konstant i 2 dagar åt denna händelse. Dock kan jag inte skriva om det här i bloggen i fall fel personer får för sig att läsa min blogg. Det kan nog sluta med en stämning och att folk blir avskedade, haha! Jag älskar bus dock! Ni som vill veta får fråga istället! Men det förgyllde mångas vardag vill jag lova.
Här kommer Döda havet bilderna.





Detta var slutet på vår resa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0