Heja Emily!

Dåså vänner och ovänner, nu kör jag sista rycket på jobbet. Detta är min sista natt på några dagar. När detta passet är avklarat är jag ledig till torsdagnatt! Det ska bli så sjukt skönt. Hoppas verkligen att solen stannar i Helsingborg ett tag till för min skull. Ska träna ihjäl mig nästa vecka, burns those calories! Yeah baby! Niko, är du på!?

Idag vaknade jag ganska tidigt men låg kvar i sängen ett bra tag tills jag slutligen fick lite pepp att gå upp, haha. Blev hungrig efter ett tag så det blev mumsiga tacos. Sen fick man även avnjuta vårsolen på en balkong. Första gången detta året. Fick dock sitta med en filt över mig. Men det var ändå en så härlig känsla över det.
Imorgon hoppas vi som sagt på ytterligare lite mer sol så att man kan sätta sig på någon uteservering och ta sig ett glas rosé! Äntligen, som Gert hade sagt!
I veckan blir det även middag på Gastro med den omtalade 9-rätters avsmakningsmenyn. Ska bli sjukt kul att se hur det fungerar. 9 rätter, det låter som väldigt mycket för min lilla magsäck, haha! Detta är vad som kommer finnas på menyn (om de inte hinner byta dvs):

* Amuse Bouche 

* Kattegatt
Svensk Krabba, äpple, förpackad Kalixlöjrom på krispig brioche, betor och vaktelägg 

* Brescia
Odlad Caviar från Rossini med avokado och crème fraicheskum

* Thyborøn
Bläckfisk "Carbonara" från västkusten, basilikagnocci, ekologiska tomater "sous-vide"
 

* Kristiansund
Halstrad pilgrimsmussla från Kristiansund, len och frasig blomkål, skummad vintertryffel
 

* Stavanger
Odlad Sterling hälleflundra, persilja, svartrötter, citron, forellrom, "krispig" lättrökt hälleflundra, mandelpotatis
 

* Mjällby
Skånskt lamm, jordärtskocka i krasse, trattkantareller, rödlök, valnötscrumble, lammsky
 

* Tommarp
Gastros urval av Svenska och europeiska ostar med tillbehör

* Tain l´ Hermitage
Mango, choklad och passionsfrukt "bubblor & is"
 

* Arvidsjaur
Hjortron, vanilj "skum och crumble", karamell, snötäckta hjortron

Kan inget annat än säga YUM-MI!

Ciao!


Kommentarer
Postat av: nikko

i'm in!!! :)

2009-04-06 @ 08:30:36
Postat av: Lundberg

Mums!

2009-04-06 @ 11:16:36
Postat av: DAJANA

hahaha jag hade bara velat äta de två sista sakerna :D

2009-04-06 @ 12:05:55
Postat av: uffe

De kommer ta dig en hel månad att äta allt de!!!!!!

COOLT!!!!!

2009-04-06 @ 13:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0