En helt vanlig svenne som har trillat i bajs!

Har börjat få upp ett intresse av att hitta mina rötter, känns dock som att mina rötter är så långt nergrävda i Sverige som det går. Men det hade varit kul att se var jag kommer ifrån. Som jag har sagt förut så är det bara spegeln som påminner mig om att jag inte är svensk. Åtminstone inte till utseendet. Men jag känner mig oerhört svensk, jag kan nästa bli lite arg när folk inte tror mig när jag säger att jag är svensk. Men jag förstår dom, hur många "svennar" är mörkbruna, har sneda ögon och har hårstrån som är tjockare än en hästs svans? Enligt mig är jag bara en lite annorlunda svenne!

För någon dag sen sökte jag på mitt barnhem i Sri lanka på google.se, testade massor med olika söknamn för att försöka hitta något om var jag kom ifrån. Till sist hittade jag en ynka liten sida, som var just från mitt barnhem. The Haven, Colombo, Sri lanka. Ett endaste pdf-dokument på hela nätet. World Wide Web, jovisst!
Men det var så otroligt kul att få se bilderna, och läsa om barnhemmet. Jag fick en väldigt konstig känsla efter det, som att jag kände igen mig och att jag kunde känna hur det luktade på barnhemmet, förmodligen bara en fet inbillning. Efter det pdf-dokumentet fick jag i alla fall blodad tand. Jag vill se mer!

Vi får se vad som händer i framtiden. Kanske blir det en Sri lanka-resa. Undra om jag känner mig som en utomjording där också, eller om jag äntligen kommer vara en i mängden.


Ciao!

Kommentarer
Postat av: nikkoo

aweee, ja följer lätt med isåfall! gotta have your sis with ya ;D haha

2009-01-06 @ 13:26:53
Postat av: Husbie

Jaså? Vad fick dig att göra d då??

D kanske inte finns mer info, utan som du säger att man får åka dit o se. Hade varit coolt.

Vad menar du med "att du skulle känna dig som en i mängden"??

Puss

2009-01-07 @ 12:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0