Huset uppochner!

Som jag tidigare nämnt håller vårt hus i Laröd på att renoveras. Man blir helt yr av att vara hemma. Ska man ha smör och ost på mackan får man gå ut i vardagsrummet för där står kylskåpet. Ska man ha vatten till sitt te får man hämta det i badrummet.
Huset kryllar av folk från tidig morgon till sen eftermiddag. Något annat som gör en yr är doften av alla byggarbetare, tänk er ett gäng män som svettas i sina arbetskläder en hel dag. Det är ingen ljuvlig doft, om man får lov att säga så. Det enda rummet i huset som luktar gott är mitt eget. Så där inne hänger jag och Nato.

Nu börjar man i alla fall se alla fina resultat. Golvet är helt sjukt fint och köket i sin helhet kommer att bli great! Jag har valt ut ganska mycket till köket, tydligen vet inte den "äldre generationen" vad som är fint längre. Så då får man ju passa på att vara smakråd. Dock har mamma ändrat sig, säkert 10 gånger, om vilken slags bänkskiva hon ska ha. Antingen den betydligt mycket dyrare och lyxigare granitskivan eller den lite billigare och klassiska valnötskivan. Personligen är dyrast alltid finast i mina ögon. Men valnöt blir nog också bra. Lutar väl åt det nu. Vilket innbär att bilturerena fram och tillbaka till Helsingborgs Sten har varit helt onödiga. Men men, en dag ska jag i alla fall ha en granitbänkskiva i mitt kök! Så det så!




Ciao!

Kommentarer
Postat av: Husbie

Dyrast är inte alltid finast!! D e ett faktum! Tror d kommer bli jättefint när d blir klart. D har ju gått snabbt än så länge, så d e bara att hoppas att d fortsätter i den stilen!

Puss

2009-01-20 @ 12:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0