Kär i dagtid!

Har inte varit så aktiv här på några dagar, den ena anledningen till det är väl att jag inte har jobbat på ett tag, och alla som känner mig vet att jag alltid har tid för bloggen på mitt jobb. Den andra anledningen är att jag äntligen har tid att hitta på saker, DAGTID! Jag vaknar 09.00 och får se dagsljus, (kanske inte det bästa vädret dock) ni anar inte hur underskattat dagsljus är. I freakin' love it! Är långledig från jobbet, börjar inte igen fören på tisdag. Tar verkligen vara på all ledig tid. Kändes nästan som att jag skulle gå in i väggen där ett tag och jag är bara 22 år! Hur är det möjligt?

Hur som helst, under de här dagarna har jag verkligen haft kvalitetstid med vänner och Iggy. Det känns så skönt att inte behöva vakna 17.00 och inte hinna göra något. Inte bara sitta inne och kolla på film.
Lördagen med Julie var sjukt kul, som alltid. Don't know how we do it, men kvällarna blir alltid så spännande! Bilder kommer så fort jag har lagat kameran som jag nog hällde en drink på och tappade i golvet, haha!

Igår vaknade jag tidigt sen kom mor och hämtade mig. Vi körde till IKEA för att köpa kök. Vårt hus i Laröd genomgår just nu en "total makeover" med början i köket. Så jag hjälpte mamma att rita upp det nya köket (som btw blir sjukt snyggt) och satte in lådor, glas-skåp, diskmaskin, ny spishäll och allt det andra som behövs i ett kök. Ritningen blev riktigt bra. Jag längtar efter det färdiga resultatet. När vi var färdiga åt vi lite god hederlig svensk IKEA-mat. Yummi, 10 köttbullar rakt ner i lådan! Fick ett jättefint överkast av mami också. Passar jättebra i Igors lägenhet.

(Pappa och byggjobbarna)

("Muren" mitt i köket kommer fram på ett helt annat sätt nu, finfint!)

(Igors lägenhet börjar förresten sakta men säkert bli klar. Köket är helt klart om några dagar, då blir det picture-time)

När Igor kom hem från jobbet åkte vi hem til Laröd för att se röran och får att lämna lite grejer. Sen åkte vi vidare till Din Bil på Berga för att hälsa på en ex-kollega till Igor men mest för att få provåka lite bilar. Sicket flipp! Vi testade Volkswagen Tiguan och Volkswagen Touareg, gotta love the SUV's! Finns inget mäktigare än en stor bil! Om några år, då jäklar!


Efter provåkningen tog vi min egna fattiga Ford till Väla och tog en fika på Roberts, fick kompisrabatt som vanligt av snälla Danni. Sen satt vi där i evigheter och pratade om allt mellan himmel och jord. Framtidsplanerna känns lite klarare nu. Visst pratar man ofta i sitt förhållande, men det är sällan man verkligen tar sig tid till att sätta sig ner och verkligen PRATA. Kände mig helt lättad sen. Lite lättare på axlarna på något vis.
För att inte bryta rutinen så gick vi till Intersport för att Igor har fått någon fix-idé om att han alltid måste kolla fotbollsskorna där inne. Lika tråkigt varje gång, så för att liva upp stämmningen lite satte jag också på mig ett par i min storlek, i sann Igor-anda! Igors citat: "hade jag haft en blogg nu, så hade jag absolut skrivit om detta". Haha!


Nu måste jag duscha, för sen kommer Iggy hem och då blir det arbete i lägenheten och sen TV-letande. Ikväll blir det fika med vänner! Jalla jalla!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: nikko

hahaha omg du skriver regelbundet blogg!! WOHOOOOOOOOOO ;D hahaha

2009-01-14 @ 19:50:27
Postat av: Husbie

Japp, huset kommer få sig en rejäl makeover. Kommer bli jättefint! =)

Jag ska fixa ett par rosa nike till dig så vi kan ut o lira någon gång, jag o du! =) hehe

Puss

2009-01-16 @ 18:33:07
Postat av: ako

Jaha,,Vad blir det mer då..lite bilder på tapter och träbänkar..nu har jag fått många röster på massivt trä..valnöt som golvet..Help me...

2009-01-18 @ 20:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0