Aruba, Bahama, come on pretty mama!

De senate dagarna som gått har jag bara jobbat, sovit och varit ute i det fina vädret. Det positiva med att jobba natt (om man nu ska se något positivt i det) är att man inte missar dagarna. Jag tänker på de stackars människor som sitter inne i varma kontor hela dagen lång och kanske inte slutar fören kl 17.00. Då har dagen liksom redan passerat. Men jag och andra sidan går och lägger mig ca 08.30 för att sen gå upp i tid och hinna med de bästa timmarna på dygnet, då det är som mest sol.
Denna sommaren ska jag inte ta någon semester eftersom jag anser att jag har mina "mini-semestrar" varannan vecka då jag jobbar kortvecka. Jag ser inte heller någon anledning till att åka utomlands, speciellt inte om det här vädret håller i sig. Därför håller vi nu istället på att bestämma oss för en resa i vinter. Det har blivit väldigt många olika förslag, såsom:
*Florida
*Egypten
*Bali
*Sri lanka
*Maldiverna
*Brasilien
*Aruba
*Kap verde

Efter mycket letande och funderande har vi dock "narrowed it down" till 2 länder. De två sistnämda, Aruba och Kap verde. Vi ville väldigt gärna till Maldiverna, men insåg ganska snabbt att man måste ha så mycket bättre ekonomi för att åka dit, haha! Men vem vet, kanske en annan dag i framtiden. Det är sjukt svårt att välja mellan Aruba och Kap verde. De båda har ju sin charm och de båda är väldigt lika till många sätt:

ARUBA

Vem vill inte åka till det västindiska paradiset med långa, vita korallstränder. Jag kommer känna mig som en pirat i Karibien, fast kanske inte så mycket pirat, hehe. Jag kan bara se det framför mig, karnivaler, steel drums, god mat från havet och massa sol och bad!




Kom inte och säg att ni inte blir sugna när ni hör musken!

KAP VERDE

Nordväst om Afrika ligger ögruppen Kap verde. Det är som en budgetvariant av Maldiverna (budget för oss iaf). Lika fint vatten, många fina öar och en blandad kultur. Jag älskar att stöta på nya kulturer och i Kap verde hittar man både portugisiska och afrikanska rötter. Läste en artikel för någon dag sen där Henke Larsson hade varit och besökt Kap verde eftersom hans pappa är där ifrån. Här kan ni läsa den : http://www.fritidsresor.se/inspiration/Kandisresor/Henke-pa-Kap-Verde/ .





Var tycker ni att vi ska åka i vinter? Jag sätter mig i bubbelpoolen sålänge och väntar på ett svar.


Ciao!

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Ni missar något som valde bort Bali :)

2009-06-30 @ 09:26:14
URL: http://corneliahbg.blogg.se/
Postat av: Micki

Jag röstar på Maldiverna!!!!!! :D

2009-06-30 @ 14:22:53
URL: http://mickimus.blogg.se/
Postat av: En som inte kan bestämma sig!

Hehehe, ja d ser ju onekligen fint ut på båda två av våra val. Men vi får se vad d blir. Jag e inte orolig iaf, d kommer lösa sig. =)

Puss!

2009-07-01 @ 07:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0