Mikael Jakobsson!

Det hade han kanske hetat på svenska, eller inte. Hur som helst så är det såklart tråkigt att Michael Jackson dog för några dagar sen. Lika tråkigt är det att det dör människor varje dag i världen, antingen i krig, utav svält eller i någon sjukdom. MJ berörde oss dock i så många år med alla hans fantastiska låtar och det är väl förmodligen därför så många uppmärksammar just hans död. Jag är i alla fall glad att jag fick se honom Live i Danmark. Det var lite extra speciellt just den dagen jag och min familj såg honom för han fyllde nämligen år samma dag. Jag minns att de tog upp en tårta till honom, med ca 15 våningar (tror inte han åt hela själv). Han började gråta på sitt lilla ynkliga sätt. Det var ändå rätt fint, speciellt när hela publiken sjöng "happy birthday" för honom. Och för inte tala om när dom hasade in en hel pansarvagn på scenen när han sjöng låten "Earth song". Det är nog bara MJ som kan ställa till med sådana konserter. Nu hoppas jag bara att det inte kommer att komma en hel drös med dåliga covers på hans låtar, det finns verkligen inget värre.

Många tror att han fortfarande lever och har fejkat sin död för olika anledningar. Jag kan egentligen bara säga: Let's hope so! Jag hoppas att en dag, om några år, blir det en stor konsert där både Micheal Jackson, 2pac och Elvis kommer tillbaka. Helt levande! Det hade verkligen blivit något för tidningarna att skriva om!

Jag är inte sämre än alla andra, så här kommer min favoritlåt med Mr MJ samt även en tribute gjord av ca 1500 filipinska inmates. Riktigt coolt! I bet that kept them busy!





Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0