Sjung om deras jobbiga liv som väntar dem...

Senare idag springer alla studenter i Helsingborg ut. De är säkert överlyckliga idag, trots att det kommer ösregna på dem. De kommer förmodligen jubla av glädje, supa skallen av sig och somna på en parkbänk. De kommer leva loppan hela sommaren och inte tänka ett uns på skolan. Men när det har gått några månader och somliga av dem inte börjat utbilda sig till något och inte heller skaffat sig ett jobb, då inser de hur bra de hade det  i skolan. Men grattis alla studenter i alla fall! Haha, nej jag är inte bitter. Själv önskar man att jag kunde gå om gymnasiet i hela mitt liv. Skolan för mig var den enda tryggheten jag visste. Nu är det bara jobb, jobb, jobb och tankar om framtiden och vad man ska göra med den. Jag hatar att jag måste bli vuxen! Ta mig tillbaka til mellanstadiet istället, när skoldiscona började klockan 18.00 och slutade senast 22.00. Och när roliga timmen på fredagen var det bästa man visste. Ta mig tillbaka till den tiden då man inte visste vad "googla" eller facebook var. Yepp, dit vill jag.


Min studentdag var helt underbar, don't get me wrong. Balen kunde väl kanske ha varit bättre, men vad jag försöker säga är: Det finns inget roligt med att bli vuxen!


Min balklänning och min skylt!


Faster Lena och Jag!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: En som håller med!

Mycke bra inlägg baby! Jag kan inget än hålla med! Allt var så mycke lättare då. Men men...livet går vidare. Puss

2009-06-12 @ 13:54:14
Postat av: ako

Håll fast drömmarna, för om drömmarna dör är livet som en skadad, vingskjuten fågel som inte kan flyga.

2009-06-12 @ 18:28:04
Postat av: em

poeten!! haha

2009-06-12 @ 23:12:41
URL: http://emilyfordummies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0