Skrämmande tomt



Va tomt det blev. Fick nästan en tår i ögat när allt var urplockat. Detta har ju varit min garderob i 18 år. I 18 år har den fått stå ut med mitt gap och skrik om hur mycket jag hatar den och mina kläder och även hur lite och fula kläder jag har. Det visade sig dock idag att jag har alldeles för mycket kläder. Ska nog ge bort typ hälften. Mamma har ju också gått ner jättemycket i vikt så hon kan ha nästan alla mina gamla kläder. Det ni!

Jag kommer sakna mitt flickrum med väggar blå som matchtröjorna i MFF, haha! Jag kommer sakna min stora fyrkantiga säng (eftersom jag nu har köpt en rund säng). Jag vet att jag bara ska flytta några km härifrån, men jag har ju så många minnen från vårt hus och Laröd i allmänhet. Och jag vet att jag kan hälsa på när som helst. Men det kommer bli så konstigt nu. Helt plötsligt kommer det vara tyst på morgonen när man sover. Ingen Nato som hoppar och studsar för att han snart ska få gå ut. Ingen mamma som alltid för väsen när hon ska äta frukost. Ingen hemtelefon som låter som kriget, och ingen som alltid är hemma.

Jag är givetvis jätteglad för att jag ska flytta också, men det är ändå lite sorgligt. Nej, nu måste jag sova. "Dinch" imorgon (dinner-lunch). På kvällen blir det nog ett glas vin eller två.


Nattens "spela sönder".
Ciao!


Kommentarer
Postat av: Emilie

det kändes skitensamt den första tiden när jag hade flyttat från min mammi, sen blev det bättre! Det e rätt skönt att bo själv :)

2009-10-01 @ 05:08:39
Postat av: Ellen

Nä! har du köpt en rund säng?! coolt! jag var väldigt nära att göra detsamma men det blev en kantig..

2009-10-01 @ 11:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0