Alldeles förträffligt bra!

Gårdagen var verkligen superbra! Började dagen med en ganska tidig rendezvous på Väla med Julie! Där blev vi fast i flera timmar. Man, did we shop until we dropped? Vet inte hur många påsar jag kom hem med, och alla var verkligen riktiga kap! Måste passa på att tacka Gurre och Nico för presentkortet som gjorde att jag kunde köpa/få mig ett par nya jeans. Köpte lite hårprodukter och smink då allt håller på att ta slut. Passade även på att köpa den "nya" mascaran Fiberwig som måste vara den bästa hittills! Den trollar verkligen fram 1 meter ögonfransar, haha!
Några toppar och tröjor senare bestämde vi oss för att gå in på HM, men inte vilken avdelning som helst, nope, vi testade kläder på barnavdelningen, haha! Det sjuka är att kläderna där satt perfekt. Så det slutade med att jag köpte en jättemysig kofta. Har inte handlat på den avdelningen sen jag gick i mellanstadiet. Vid sådana tillfällen får man verkligen det bevisat för en själv att man har gått ner i vikt. Jag trivs så mycket bättre med min kropp nu!

Anypoo, senare på kvällen tog Julie and me en promenad, och eftersom vi ändå var i närheten av min lägenhet så gick vi förbi för att kolla hur det såg ut och om de hade satt upp min fondtapet ännu. Både Julie och jag hoppade upp på muren som omringar byggnaden. Där stod vi som två inbrottstjuvar och kollade in i mitt vardagsrum. Plötsligt så säger Julie: "Men det där är väl inte den tapeten du valde?". Och mycket riktigt så var det inte det. Jag hade fått en tapet (i samma färg som jag valde dock) med tulpaner! Oh no!!!
Så idag har jag ringt rundor och åkt rundor till diverse ställen för att få rätt på allt. Men det visar sig att jag måste betala för en ny tapet. Suck! Men jag bryr mig inte, för jag vill så gärna ha den tapeten jag valde. Detta var helt mitt fel eftersom jag sagt fel artikelnr till dom, men jag lyckades ändå får ner priset något. Och inte nog med det så undrade kvinnan som ordnade lägenheten till mig om jag skulle kunna ställa upp i en intervju om inflyttningen för Helsningborgshems nyhetsblad som de skickar ut varje månad. Haha, klart jag gör (linslus som man är).
Så nu känns allt bra igen, även om jag har varit riktigt bitter hela förmiddagen. Det kommer svida lite i min ekoniomi nu, men vill man att lägenheten ska vara fin så får man lida pin.

Söndagkväll spenderades även den med Miss J. Det blev en biokväll för hela slanten! Vi såg "Flickan som lekte med elden". Grymt bra film måste jag säga. Är egentligen inget fan av svenska filmer men denna var väldigt sevärd. Till och med bättre än ettan "Män som hatar kvinnor". Tänk om man kunde fightas som bruden i filmen, då hade jag aldrig varit rädd för att gå på södergatan, haha!

Kom nyss hem, återigen från Väla. Nej, jag är inte där varje dag, men både Julie och jag var tvunga att lämna tillbaka de sakerna som inte passade. Dock kom jag väl kanske hem med en eller två påsar extra idag också. Men bara sådant som man måste ha, haha. Gissa om vi åt sushi efter Välatrippen? Japp!

Who's up for picture time?


Hittade mina gamla Björn Borgskor, kan nog bli rätt användbara i vinter.


Min nya kofta från barnavdelningen. Mina nya mörkblåa jeans och ny "kökshanduks"-skjorta.


Smått och gott från Väla. Mina fina tapet (och utfyllnadsbilder) hahaha!


Jag då och jag nu.

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte bra blogg..men kan du inte skriva vad du har gjort för att gå ner så mkt i vikt..du är ju jätte fin nu!! då också men jag har en del jag vill tappa så snälla hjälp..?

2009-09-29 @ 15:27:24
Postat av: migis

omg emily! :o hur i HELA friden gick du ner så mycket? kan du bli min personliga tränare..?

2009-09-30 @ 00:00:59
URL: http://snickapela.blogspot.com/
Postat av: sara moune

shiiiit. ja nu far du allt beratta dina basta och varsta knep. Jag vill ha dina lar! men hur i helvete utan att tappa rumpan?

2009-10-01 @ 05:22:22
URL: http://www.saramoune.com
Postat av: Nadja

Oj oj, vilken skillnad gumman!! Hur har du gjort? :D

2009-10-19 @ 18:13:50
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0