Jon and Kate plus 8

Jag har alltid tänkt att om jag någon dag har privilegiet att bli mamma så vill jag ha två barn. Och om man nu ändå ska ha två så hade det ju varit praktiskt om man kunde fått tvillingar. Så har man det gjort, haha! Chanserna att få tvillingar är väl ganska minimala, men efter att ha fastnat för en serie på TV börjar man undra.

Jon and Kate plus 8 heter serien. Den handlar om en familj som först fick tvillingarna Cara och Mady och sedan 3 år senare fick åttlingarna Alexis, Hannah, Aaden, Collin, Leah och Joel. Jag menar, hej å hå, vad är sannolikheten?!
Anypoo, Jon och Kates förhållande till varandra var så (åtminstone så som TV framställde det) gulligt. De smågnabbas konstant men är ändå samtidigt väldigt måna om varandra. Det måste ju vara sjukt svårt att lyckas få ihop vardagen med 8 ungar i nästan samma storlek och ålder och som dessutom ser likadana ut.

Jag vet inte hur många avsnitt av serien jag har kollat på, men jag har verkligen förälskat mig i deras familj. Alla barnen är så lika med ändå så olika och unika. Och det är otroligt vad man kan inspireras av sådana små liv.
Det är också därför mitt hjärta krossades litegrann innan idag då jag fick reda på att Jon och Kate skilde sig i december 2009. Damn it people, sluta skilja er!

Serien fortsätter trots detta och jag kommer absolut fortsätta följa barnens liv!



Ciao!


Kommentarer
Postat av: Annika Margareta Sriwanna

Jag tror de gjorde en inseminering. Då är "lättare" att få fler barn i magen.



Jag tittade också på det programmet innan, men inte nu längre eftersom de har skilt sig. Man har ju byggt upp värsta tänkbara familjelivet om dem och så kraschar det. Jag trodde verkligen att de skulle vara lyckliga till 90!



Hoppas allt är bra med dig annars gumman :) Puss & Kram

2010-01-11 @ 11:36:48
URL: http://sriwanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0