Det blir det!

Vissa fredagar har hela Mörarps skola en så kallad sångsamling. Med det menas att alla klasser inklusive förskolan förbereder en låt att sjunga för resten av skolan. Det är alltid lika mysigt att vara med på. Idag var det dock extra speciellt då jag hade övat in låten "Eye of the tiger" med klass 2A i två veckor. Jag lärde dem även en dans som de satte idag! Det är otroligt att elever som går i klass 2 kan lära sig en såpass svår engelsk låttext på så kort tid (sen att de inte riktigt förstår innebörden av texten är ju en annan femma, haha).

Hur som haver, alla sångsamlingar inleds alltid med en låt som hela skolan kan och sjunger med till. Den heter Det blir en bra dag idag. Eftersom jag inte får filma eleverna så filmade jag bara rakt ner i golvet i gympasalen. Men låten är så otroligt mysig och får mig att tänka positivt. Önskar att jag kunde hitta orginalet.




Jaaa, det blir det! För nu har jag banne mig bestämt mig!

 
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0