Welcome back!

Tack så mycket, det är trevligt att vara tillbaka. Det blev tragiskt nog ett ganska hastigt slut på min förra blogg. Fick förklarat för mig vad man bör och inte bör skriva om i sin blogg. Och mycket riktigt så lär man sig av sina misstag.
Det kommer skrivas mycket om mig själv, min vardag, min fästman Igor, mina vänner och min hund Nato. Däremot kommer det skrivas mindre om mitt jobb, för att bespara folks ilska. Haha!

Sedan det senaste inlägget i min förra blogg har det faktiskt hunnit hända en hel del i mitt liv.
Kan börja med att snabbt klämma in att jag har fått fast jobb som väktare och det är verkligen skönt, speciellt eftersom jag trivs så bra där jag är nu.
Ni som läste min förra blogg vet vilket företag jag jobbar för så det nämner jag inte här. Rätt tråkigt faktiskt, att inte kunna skriva om sitt jobb eftersom det känns som att jag spenderar 70% av min vardag på mitt jobb just nu. Det händer väldigt roliga saker där ibland. Men, för säkerthets skull, var detta det sista jag skrev om mitt jobb, vill inte ta några risker.
Jag hoppas dock på en flytt så snart som möjligt till Växjö och PHS (polishögskolan). Kommer bli skönt att att flytta också, att få se en annan stad och träffa nytt folk och inte bara vara i Helsingborg hela tiden, som iofs är väldigt fint. Speciellt nu på våren!

Tillbaka till vad som här hänt sedan sist nu då!
Jag har som sagt gått och kärat ner mig totalt i en pojke-kille-man (beroende på vilket humör han är på) som heter Igor Antolovic. Jag vet, världens sötaste namn eller hur! Så sött att den 1/1-2008 på tolvslaget förlovade vi oss.
Kan helt ärligt säga att detta är första gången jag känner att jag har hittat, inte bara den rätte utan min bästa vän och själsfrände. Vi hade varit vänner i flera år innan vi blev tillsammans, men det kändes verkligen som att ödet ville att det skulle vara vi två. And here we are! Väldigt lyckliga och väldigt förlovade!

 Bild tagen den 1/1 - 2008. Idag har vi varit tillsammans i 7 månader. Måste lägga till att jag fick världens finaste Tomas Sabo av honom när vi firade 6 månder. Lägger in bild sen.

Vem är nu den här oemåtståndliga Igor?
Han kommer från Kroatien, kom till Sverige när det hemska kriget började ta över, tillsammans med sin mamma Sanna, pappa Josip och syster Nikolina.
Han är jungfru, precis som jag, och detta året i augusti fyller han 24 år, men det pratar vi inte högt om för då får han en sådan hemsk åldersnoja, haha! 
Han jobbar på McNeil i Helsingborg, där de tillverkar nikotintuggumin. På fritiden spelar han fotboll i Kullavägens BK, ett division 5 lag. Men hade jag fått bestämma hade han spelat i något lag som betalar honom rikligt med pengar eftersom han är egentligen är alldeles för bra för KBK. Måste skryta lite och skriva att han faktiskt har spelat i HIF för en tid sen, men tyvärr så skadade han sitt knä väldigt illa och kunde inte fortsätta där.

Igor kan alltid få mig att skratta, och han är verkligen snäll som en björn. En mer underbar person med ett större hjärta går inte att hitta! Kommer inte på en enda gång som han inte har tänkt på någon annan innan han tänkt på sig själv. Han är så fantastiskt omtänksam, och het!
Visste ni förresten att Gunvald i serien Beck, also known as Mikael Persbrandt, son heter Igor. Bara en liten parentes, hehe!

Det var i alla fall lite info om vem som kommer vara vid min sida de nästkommande 78 åren. Ja, jag planerar att leva tills jag blir minst 100 år...
Är så lycklig och stolt över att jag hittade rätt, inte bara med Igor men också med hela hans familj. Hans mamma och pappa är så underbart snälla, och de tog verkligen emot mig med otroligt öppna armar när vi blev tillsammans. Hans syster är också sjukt snäll. Hon påminner mig så mycket om mig själv när jag var 18. Kan nästan förstå min egen mamma nu, att hon kunde vara arg på mig ibland, haha! Nikolina är minsann en riktig liten donna som vet vad hon vill. Hade jag fått välja en syster som jag var tvungen att leva med i resten av mitt liv hade jag definitiv valt henne!

Tillbaka till MOI!
För några dagar sen var jag på en plåtning på E-studio i Helsingborg. De ringde och frågade om jag ville ställa upp. Och det ville jag såklart. Måste bara påpeka att jag endast gör detta för att jag tycker det är kul. Inte för att jag tänker satsa på en karriär som modell. För modell är det sista jag anser mig själv att vara.
Ni minns väl den senaste plåtningen för Noble House:

Här är en av bilderna från den nya plåtningen:
 Känns sjukt konstigt att se sig själv sådär, fick ju inte ens lov att le. Och le är ju nästan det enda jag kan och gör. Men fotografen blev nöjd!

Festande:
Har inte blivit så mycket på ca 5 veckor eftersom jag har jobbat varje helg, men innan dess har det blivit en del. Har till och med lyckats hamna i lokaltidningen 2 gånger  på mindre än 2 månaders tid när man har varit ute och svängt på de lurviga. Fråga mig inte hur, haha!
Har festat till det en del med Stefan och Marina som är två väldigt bra vänner till mig och Igor. Igor och Stefan har ju känt varandra sen 19-hundrafrösihjäl, och jag och Marina har känt varandra ett  mindre tag. Har lyckats bli väldigt bra vänner på så kort tid dock. Och det är så bra, för Stefan och Marina är också ett par. De förlovade sig förresten för bara några dagar sen, i Thailand, så mysigt! De var även med Igor och mig när vi förlovade oss på nyår.

Resor:
Har väl inte blivit så överdrivet mycket resande mer än resvägen till jobbet då. Men jag och mamma var på en lite kortis till Paris iaf, jätte trevligt var det. Jag hälsade på Mona Lisa. Hon hälsar tillbaka till alla er här hemma!
Hittade mina drömstövlar där också. Men de får vänta tills den dagen min man blir fotbollsproffs och kan köpa dom till mig. 10.000 kr för ett par LV-stövlar är ganska saftigt! Shoppade iofs som en dåre där nere, så jag var inte mindre glad bara för att stövlarna inte följde med hem.

Har egentligen inte tid att blogga så mycket mer. Jag och mina föräldrar ska nämligen hem till Igor och hans föräldrar på middag. Det blir ett första möte för dem. Blir nog trevligt och intressant, haha!
Slänger in ett par blider på lite allt möjligt som har hänt på senaste. Har inte tid att skriva var och när bilderna togs, så jag låter er läsare gissa. Som en tävling, kul va?

           
                     

Update:
Har lite tid nu, så jag tänkte underlätta era liv och skriva på bilderna trots allt.

1 Louis Vuitton stövlarna som inte ville följa med hem från Paris.
2 Jag utanför världens största museum, Louvren, i Paris.
3 Mamma på samma place.
4 Jag framför en random båge, ej triumfbågen.
5 Ett armband som jag köpte i Paris.
6 En riktigt fin och stor julgran inne i gallerian, Les Galeries Lafayette.
7 Utanför en sjukt stor Louis Vuitton-store på Champs-Élysées.
8 Min lycka var stor när jag fann denna kiosk/bar. Ben&Jerry, fins ingen godare glass.
9 Shopping-galningen.
10 På hotell-rummet innan middag med mammsingen. Vi åt moules à la marinère, Underbara musslor.
11 Jag och min vän Mona Lisa, på museumet Louvren.
12 Triumfbågen i Paris.
13 Min älskade man.
14 Han och Jag på fest hos Stefan och Marina.
15 Stefan och vackra Marina.
16 Vi fyra.
17 Älsklingen och jag på Le Cardinal, som alltid. Bild från lokaltidningen i Helsingborg.
18 Baby och jag på ännu en fest hos Stefan och Marina.
19 Guess who?
20 Stefan och Jag, partyhumör.
21 Pusskalas.
22 Marina, jag och Igor på Cardinal.
23 Marina och jag.
24 Stefan, som alltid ligger inne med balla miner och Igor, min lilla heting.
25 Igge och jag på juldagen hemma hos mamma och pappa.
26 Älsko och jag i Malmö hos hans kusiner.
27 Vackra Nikolina.
28 Min 40-kilos- buse Nato på stranden.
29 Älsklingen och jag på nyårsafton hemma hos Stiffe och Marina.
30 PUSS.
31 Dyra raketen som ingen av oss såg, jag, Igor och Stefan.
32 Nyförlovade.
33 Mitt vackra Tomas Sabo armband som jag fick av hjärtat på vår 6-månadersdag.



En hyffasad uppdatering för alla er som trodde jag hade svikit bloggvärlden föralltid...

Förväntar mig minst 23 kommentarer, hehe!
 


Kommentarer
Postat av: nikolina

Aww vad fiint skrivet!! :D Välkommen till bloggvärlden =)

2008-04-12 @ 12:53:18
URL: http://nikolinaaa.blogg.se
Postat av: nikolina

förresten den nya modellbilden är SJUKT snygg!!

2008-04-12 @ 12:55:59
URL: http://nikolinaaa.blogg.se
Postat av: Tess Style | www.tess-style.se

damn gillar starkt outfiten på bild 10.

2008-04-14 @ 07:46:43
URL: http://tess-style.se
Postat av: Husbie

Mmm, d var väldigt fint av dig att skriva så om lilla mig. Kan väll säga att jag ALDRIG har varit med om att nån tycker om mig så mycke som du gör! D kommer jag alltid ha i mitt huvud o hjärta! You complete me! Älskar dig baby av hela mitt hjärta. /// Din Igor!(L)

2008-04-14 @ 19:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0