En dag som denna...

... ska man verkligen inte behöva jobba.
Jag menar, Gud ville trots allt att söndagen skulle vara en vilodag. But yet, here I am! Ångesten var mer än stor imorse när jag körde till jobbet och det redan var varmt ute. Mötte inte en enda bil på vägen, kändes lite som att jag var ensam kvar i världen, haha.
Ganska kul att vandra iväg i sina tankar. Tänk om jag verkligen var ensam, vad hade jag gjort då?
Först och främst hade jag nog hämtat mig en Lexus RX som jag alltid ha velat ha, sen hade jag nog åkt till Maxi och hämtat så mycket chips och dip att det hade räckt en hel livstid. Sen hade jag nog kommit på att det inte var så kul att vara helt ensam. Ingen att dela sina chips med. Nä, nu spårar detta inlägget ur känner jag, haha.
 Lexux - en dag är du min. Eller inte, med tanke på vad en polis tjänar, hehe!

Vad hittade vi på i onsdags nu då?

Well, dagen började med att jag träffade Marina på Solid Hair i stan där hon höll på att klippa sig och slinga håret. Resultatet blev verkligen gööör-snyggt. As a matter of fact så bestämde jag mig för att klippa mig hos Marinas frisör Therese jag också. Börjar bli lite nervös nu. Vill jag verkligen klippa av så mycket av mitt hår eller ska jag spara så mycket som möjligt och göra mer frisyr av det hela?
Vi får se vad Therese tycker helt enkelt. Känns som att jag kanske kommer ångra mig om jag klipper mig kort. För ibland är det ju himla bra och snyggt att ha så långt hår som jag har. Men samtidigt är det mycket lättare att ta hand om en kortare frilla. Ni får som sagt se nästa vecka hur det blev.
 Therese och Marina

Efter klippningen var båda Marina och jag sjukt hungriga. Jag började bli grinig så det var verkligen dags att ta något att äta. Det höll nästan på att bli en Big Buddah-lunch igen, men vi hamnade till sist mittemot på BROOKS. De har ju så satans goda baguetter. Vi satte oss utanför Dunkers i solen kollade på folk medans vi åt.
 Marina in action  Ser ut som att jag klappar min bagge, men han var ju så duktig och snäll och god ju, hehe!

Efter maten blev jag så mätt att det kändes som att jag rullade fram, typ som Fronda ni vet. Så i väntan på Louise som var på väg från skolan i Ängelholm tog vi oss en sväng på Kullagatan där jag bara skulle köpa en mascara. Det slutade med att jag köpte en grymt fin penn-kjol och ett par fina korta jeans-shorts. Glömde dock att köpa mascara, haha.
När Lollo dök upp bestämde vi oss för att åka en sväng till en klädes-utförsäljning.
Min mamma jobbar på ett klädes-företag som heter Springhill ab och de är det företaget som säljer ut tonvis med kläder till väldigt billiga priser. Där finns mycket snyggt men jag är verkligen ingen människa som orkar trängas med folk och rota längst ner i en låda för att hitta fynd. Men det var minsann Louise, hehe!
 Tror inte hon gillade den här tröjan speciellt mycket by the look of her face.
 Marina ger goda råd, hehe!
 Sjukt fin bild på Louise, enligt mig. Helt osminkad, and looks like a f-ing model!
 
Under tiden Louise letade och testade kläder sprang jag runt och hälsade på mammas kollegor som jag har jobbat med förut, eftersom jag har stått i den otroligt stressiga kassan på utförsäljningen några gånger. Gissa vem jag fann i en av kassorna.
 
Nämligen Jörgen aka "cider-pappa". Fullt uppe i kundernas varor. Han tackade iaf för skjutsen från företagsfesten. Och jag tackade för cidern, undrar dock om han kommer ihåg att han gav mig dom, hehe. Han var jättesnäll och lät Louise gå före 3-mila-kön med sina plagg så att vi kunde komma därifrån snabbt. Kunde ju både fått värmeslag och cellskräck om man stannat där inne för länge, hehe.
  

Efter Lollos shopping åkte vi ner tll Gröningen och tog en glass i en glasskiosk där den dyraste glassen kostar 500;-. Undrar om den är stor, haha?
Åt den godaste glassen för detta året iaf. En kula Mapel - Walnut. Himmelskt god!
   
Efter glassen kom Marinas pojkvän Stefan och kidnappade henne. Då var det bara Lollo och jag kvar. Utan någon som helst aning om vad vi skulle hitta på. Igor skulle spela fotbollsmatch, dock inte i Helsingborg. Och hans lag bara förlorar hela tiden så vi kände inte riktigt för att åka hela vägen till Örkeljunga för att se dem förlora. Men sen fick vi ett ryck och kom på att vi ändå inte har något att göra så vi kunde lika väl stå där och titta på pågarna när de springer efter en boll.
Så vi bestämde oss för att hämta lite förstärkningskläder ifall det blev kyligare på kvällen vilket det också blev. Efter ett besök på Tågaborg och ett i Laröd rullade vi mot Örkeljunga, Åsjunga. Undrar om det ens finns på kartan?
På vägen började jag bli hungrig igen så det blev ett snabbt stopp på Mcdonalds där jag upptäckte att Happy Mealen faktiskt är riktigt bra. Nyttig, enligt tallriksmodellen OCH man får en leksak, som jag senare skänkte till mamma haha.
Blev dock lite smått förvirrad när Lollo visade mig hur hon äter sin hamburgare, hehe.
   

Så var vi äntligen på väg mot Åsjunga. Det blev en del djupa snack. Sjukt trevlig den där Louise, hehe! Väl i den lilla byn Åsjunga ville vi hitta någon som kunde peka oss till idrottsplatsen. Tror ni vi fick syn på en enda människa? Nope! Anledningen: Alla i hela byn var och kollade på fotbollsmatchen. Det var tydligen ett stort event för dem, haha! Vi kom i andra halvlek och då var det fortfarande inga mål. Men hör och häpna! Under de 45 minuterna vi stod och skådade dem lade Igors lag TRE mål. TRE mål! Det är stort för Kullavägens BK hehe. Och jag som brukar föra otur med mig när jag går och kollar på hans matcher. Det var väl Lousie som förde tur med sig.
Efter matchen ville Lousie visa sina boll-talanger, eller ja?!
  Landslaget nästa!
  "Jag kan faktiskt snurra bollen på fingret några sekunder".

Och snipp snapp SNUT, så var den dagen slut.


Ciao


Kommentarer
Postat av: ako

Spar så mycket som möjligt och gör mer frisyr av det hela tycker jag...Snipp snapp SNUT den var bra...

2008-06-01 @ 11:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0