SATC

Igår var jag och Niko-piko på bio och såg Sex and the city! Nikolina är ju ett riktigt "sex-and-the-city-fan" och har nog sett alla avsnitt som har visats på TV. Jag däremot har väl sett totalt två och ett halvt avsnitt. Men jag måste säga att jag verkligen inte behövde se alla de där avsnitten innan jag såg filmen på bio. Den var riktigt bra. Filmen pendlade verkligen mellan olika sorters starka känslor.

Här är några RIKTIGT bra citat från filmen:


"Don't give me a diamond, just give me a big closet"
(Carrie to Big)


"How often do you "Color"?
(Miranda to the girls)
" I won't tell you how often, but when Big colors he rarely stays in the lines."  (Carrie to the girls)

"Color? Well I can't color enough. I would color all day...everyday if I had my way I'd use every crayon in the box."(Samantha to the girls)


"Charlotte did a Poughkeepsie in her pants!" (Carrie)


"I curse the day you were born"
(Charlotte to Big)


"Honey even if I were in jail, I wouldn't have that....situation"
(Samantha on Miranda's waxing issues)


"Ever thine. Ever mine. Ever ours."
(Big to Carrie...)

En riktigt sevärd film. Tycker alla killar borde se den också. Och gillar ni killar inte filmen och handlingen så kan jag lova er att det kommer delar i filmen som ni definitivt gillar!
Ska tvinga Igor att kolla på den sen när den kommer ut på film. Men det har han säkert igen emot, han har ju trots allt sett "Djävulen bär Prada" tre gånger hehe. Jag älskar att jag har en så bra pojkvän. Som inte alltid måste leka "macho". Man kan hitta på så mycket mer tillsammans då.

Idag har vi bokat en lägenhet som vi ska bo i under vår semester i Kroatien. Jättefin, precis vid stranden. Jag längtar verkligen nu! Igor har semestrat i den staden vi skall till några år innan också. Så han ska visa mig allt som finns att se. Får se vad vi kommer hitta på för bus när vi är där. Antar att jag tar med mig kameran så ni får se hur bra vi hade det sen,hehe.

Nu är det dags för lite mat i lådan!




"Maybe your only allowed a certain amount of tears for one guy, and I've used them all up" - Carrie


Ciao!


Kommentarer
Postat av: nikolina

ååååh jag älskar den!! vill se den igen å igen! haha

2008-06-23 @ 20:01:06
Postat av: Husbie

Shit, lite väl många citat som man inte riktigt fattar där. hehe Men men, måste varit en bra film.

Djävulen bär Prada såg jag för jag hade inget val, men den visade sig vara bra ju. HELT OTIPPAT! hehe



Kroatien ska bli fett, jag lovar vi ska göra en hel del kul.

Nu måste jag in o köra sista rycket här på jobb.

Cs där hemma...Love Ya! Puss

2008-06-23 @ 22:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0