Annika J - The health GURU!

Om Peter Jideh hade frågat mig som han alltid gör i Idol: "hur känns det Emily?", hade jag nog inte kunnat svarat annat än att: "Det känns som att jag har blivit påkörd av ett tåg!".
Dagens träning med Annika samt "lärlingen" var sjukare än sjukast. Jag har aldrig någonsin kämpat så för mitt liv förut, eller jo, kanske en gång när jag var liten och sprang efter glassbilen, men det är en helt annan historia som absolut inte hör hit. För glass är en av alla miljoner saker jag inte längre kommer att få äta.
Vi började dagen med att gå igenom min matdagbok som båda två ratade. Annika hade strukit under allt bra som jag åt med en grön penna och allt dåligt med en orange. För att ni ska förstå hur otroligt dåligt jag verkligen äter kommer här en liten bildillustration:

Get the picture!?

Här är några viktiga vänner i mitt liv som jag nu måste ge upp:
*Mjölk
*Ost
*Vitt bröd
*Chips och dip
*Läsk
*Makaroner
*Köttbullar
*Kellogsflingor
*Mcdonalds
*Pizza

Och mycket mycket mer...

När "utskällningen" var slut fick jag istället 4 papper mer min nya "meny" som jag måste följa till punkt och pricka. Jag har till och med mått och vikt på maten jag kommer äta. I 4 veckor ska jag äta det som står på pappret. Tack gode Gud att jag har 4 alternativ at välja mellan vid varje mål, och att jag dessutom får mellanmål och minimellanmål.
Efter en vägning och mätning runt midjan var det alltså dags att gå ut till gymmet för att plågas. Det var som sagt riktigt ansträngande men efteråt är det alltid lika skönt.
Annika och "lärlingen" sa till och med att de hade velat betala 10 lektioner till för att de ska få träna med mig, och att det syns på mig att jag kämpar och vill. *Skryt skryt*. De hade tydligen bara haft massa "fetton och tråkmånsar" som lärlingen sa, hela dagen, haha. När dagen var slut hade jag fått ett helt nytt schema med nya vikter och nya nivåer eftersom jag tydligen har blivit starkare och mer uthållig. Woho!
Min nya meny och mina 3 underbara träningscheman:



Efter träningen blev det storhandling med mamma. Jag får nog säga att det var den nyttigaste shoppingrundan jag någonsin varit på. Inget socker, inget fett bara en massa proteiner och vitaminer! Här är en del av allt det jag och mammsen köpte idag:

Ser faktiskt ganska mumsigt ut det där, and healthy!

Med full motivation ställde jag mig genast och lagade en hälsowook med massa grönsaker och räkor. Kommer dock få gå runt med en påse med mina varor hela tiden nu, kan inte tänka mig att Igor skulle vilja vara så nyttig, haha. Någon som vågar slå vad om hur länge jag klarar detta!? Jag lägger 1000.- som säger att jag klarar det lätt i 4 veckor. Anyone!? Didn't think so! Mehehe!



Känns som att min blogg har blivit lite utav en träningsblogg på senaste, men jag lovar att skriva om mer shopping och fest och skriva om alla nya låtar som är bra, för det finns det ju ingen som redan gör, haha! *Host*Dajana*host*.
Nä, nu slutar vi mobbas och återgår till vardagen där jag inte längre sitter med en kaka och mjölk i händerna!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Nikko

hahaha i wish u luck chuck! you can do it ;D

2008-10-02 @ 23:56:11
Postat av: Dajana

ursäkta mig, ska vi mötas på rullbandet eller ska vi ta det utanför den vita linjen? :@

2008-10-03 @ 19:58:57
Postat av: Tanja

men det klarar du emily:D:D

2008-10-04 @ 23:16:49
URL: http://tanjalukic.blogspot.com
Postat av: dajana

hahah skojjar du?? ahh dude jag ska lägga in de så fort kameran har laddats klart ;)

2008-10-06 @ 17:29:00
URL: http://dajanaaa.blogg.se/
Postat av: Husbie

D e klart att du klarar detta baby! Upp me hakan bara. Du kommer vara jätteglad om någon vecka när du börjar vänja dig vid d du äter o framförallt när resultaten börjar synas!

Du har mitt stöd sen oxo såklart!

Pussar!

2008-10-07 @ 05:49:10
Postat av: Micki

eller huuur hon är skithet i det!:) men du...update please?!I call you lator sexy!POSS!

2008-10-07 @ 14:51:26
URL: http://mickimus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0