Could this BE any more boring!?

Jag fullkomligt avskyr när mitt jobb är så tråkigt som det är idag! Varför kan det inte alltid hända massa spännande saker, som förra veckan till exempel. Jag älskar att få det där "ruset" i kroppen, när man vet att något håller på att hända, och så är det såklart alltid roligt att samarbeta med polisen som alltid är snabbt på plats. Med det jobbet jag har, händer det oftast inget, men när det väl gör det är man nästan alltid helt oförberedd och man blir alltid lika överraskad i och med att sådana saker bara händer då och då. Som polis är sådana saker jag är med om bara något utav en pettitess egentligen. Det är svårt att förklara när jag inte får lov att skriva om mitt jobb i bloggen. Mina kära kollegor förstår nog.

Nåväl, inte många timmar kvar på jobbet nu. Sen ska jag hem till Laröd och hämta gym-väskan och sedan bär det av till Igge igen. Vi är som sagt fullt uppe i att renovera hans lägenhet. Har kollat inredning på nätet hela dagen och jag har tusen idéer om hur det ska se ut. Vi har ju redan valt ut färg och fondtapet till väggarna, men det är nog ändå alla de där små sakerna som gör att lägenheten blir mer mysig och personlig. Det är verkligen inte dag för sent att göra Igors etta lite mer kvinnlig och lite mindre "scarface:ig". Jag vill verkligen aldrig mer se Al Pacinos aka Tony Montanas fula tryne mer. Det kvittar hur mycket "yeyo" han kan sniffa på en gång och det kvittar hur många kallblodiga mord han ligger in med, planscherna åker i alla fall ut nu. Mohahaha, I'm pure evil!

Igår hade Igge och jag det riktigt mysigt. Jag skulle ju upp och jobba 06.00 så det blev inga större tillställningar förr oss. Det blev dock en riktigt bra film och ett riktigt gott afrikanskt rosévin som vi fick från ingen mindre än Niko-piko. Det tackar vi för! Det märks att jag verkligen inte festar ofta, för två glas vin senare pratar jag om allt mellan himmel och jord. Tror till och med att jag vaknade med en liten och då menar jag ytterst liten baksmälla. Yet, a very cozy evening!

Jag slår ett slag för mer blåljus och mer rosé!



Ciao!


Kommentarer
Postat av: nikko

awe kul ni tyckte om det :) hehe

2008-10-19 @ 19:28:37
Postat av: Husbie

Jag hoppas bara att allt kommer gå snabbt o smidigt med renoveringen...Tror d kommer bli skitfint! =) hehe

O d där med tavlorna...vi måste ha mins EN filmrelaterad tavla. ok? blink smiley LOL

Puss

2008-10-20 @ 05:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0