Krystat!

Känns som att det är dags att slänga in ett inlägg här igen. Speciellt när man får post i brevlådan med utklippta bokstäver som bokstaverar "uppdatera"! Haha, nej men skämt åsido, jag har väl blivit ganska kass på att skriva här på sistone. Men jag har knappt tid, och det säger jag inte bara som en dålig ursäkt. För jag skriver nästan alltid i bloggen när jag får tid över eller rättare sagt en hel del dötid. Vilket jag har nu!

Träningen flyter på riktigt bra, har blivit en väldigt bra rutin. Jag vaknar äter min otroligt nyttiga (smaklösa) frukost och sedan beger jag mig till mitt tredje hem, Aktiverum. Matschemat som jag fick av min personliga tränare börjar också fungera bra. Min kropp börjar nog äntligen vänja sig vid den hälsasamma maten. Dock kräver "mina nya vanor" en hel del planering och tid.
Det positiva är att jag har börjat laga mat igen och att det blir sjukt gott även fast det är så nyttigt. Det negativa är att jag måste gå runt med mina lunch-middagslådor hela tiden. Vad som är ännu mer jobbigt är att se andra äta sånt som är gott och då pratar jag inte bara om godis, chips och dip, Mcdonalds och dylikt. Det jag saknar mest är den riktiga maten med såser och fullt med fett, haha. Spaghetti och köttfärssås, min favoriträtt är något jag nu för tiden endast äter i mina drömmar *ledsen smiley*!

Måste bara skriva en riktigt gullig sak som hände nyss medans jag skrev i bloggen:
Igge ringde och hade precis powernappat. Han sa att han skulle gå och äta något mellanmål. Och nyttig som jag har blivit så tänker jag givetvis på frukt eller fil och musli. Men nej då, han skulle äta en pudding eller en Snickers glass till mellanmål. Så här lät det efter det:

Jag: "Men Igor du kan ju inte äta sådant onyttigt till mellanmål!"
Igor: "Jo, klart jag kan, jag ska ju bara äta en!"
Jag: "Men du måste vänja av din kropp från allt äckligt socker ju!"
Igor: "Hur ska jag kunna vänja mig av med socker när jag har DIG!!??"

Haha, är han inte den sötaste!? Bara en rolig liten parentes som sagt.

Här är lite bilder från matloggen:




1. Ser verkligen motbjudande ut, men smakar helt tvärtom. Biff med ris och wookade grönsaker samt en röra med lök, champinoner,curry och banan. Ett litet glas vin och ett glas vatten.
2. En av mina 4 olika val av torr frukost. Fil och Finax smaklösa musli, krossade linfrön, ett ägg och ett stort glas vatten.
3. Middag på gång, kycklinglår, den godaste delen på kycklingen enligt mig, tillsammans med massa vitkål och lök.
4. Mellanmål, fruktsmoothie bestående av fil, frysta hallon, is och krossade linfrön.
5. En av mina dagliga matlådor och min dagliga majskolv. Matlådan innehåller kokt blomkål, vitkål och lök, gurka, ris och fläskkotlett.
6. "Efter-träning"-mellanmål, knäckebröd med smörgåslax.

Allt är tro det eller ej väldigt gott och jag känner mig mycket piggare och fräschare, bara på några dagar. Har dock lyckats skaffa mig en riktig ovän. Jag hatar dig och du hatar säkert mig, men imorgon äter jag upp dig så passa dig!
Här är han:


Tröttnat på min hälsoblogg än eller!? Haha, frukta ej mina vänner, festbloggen är tillbaka inom kort! Shit, till och med mina meningar är nyttiga, haha!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: ako

Glöm inte frukt är också nyttigt godis!!!

2008-10-07 @ 19:35:07
Postat av: Husbie

Mmmm, d där ser ju riktigt gott ut! Fast förutom muslin o där...usch! hehe =)

Ja, men d e sant ju...måste ju ha sugar, annars blir jag grinig, lr nått. hehe

Puss

2008-10-08 @ 05:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0