Med stil!

Imorse när Igge och jag vaknade hade jag fått ett röstmeddelande på mobilen. Guess who!? Ingen mindre än min personliga tränare Annika J. Hon hade haft jättemycket att göra på sistone därför har det tagit lite tid med min "matdagbok". Men nu har hon läst igenom allt och jag kan ju säga att hon lät mycket allvarlig vad det gällde mina matvanor, haha. Så här lät det ungefär på mobilen:

"Heeej Emily, Annika J här. Jag har tittat igenom din lilla matdagbok och gjort en maaassaaaa ändringar min vän, och jag tror att vi måste sitta ner och prata om den tillsammans. Vi ska även träna en gång till så om du kan imorgon på eftermiddagen så kan du väl höra av dig. Ha det bra vännen! Haaaaj!"

Klockan 14.30 imorgon skall jag alltså träffa Annika J plus en kille som utbildar sig till personlig tränare. Domedagen eller vad? Oh Gud, inte nog med att hon imorgon kommer ändra alla mina matvanor så skall vi även träffas för att träna igenom mitt "långpass", det hårda schemat. Hon kommer säkert höja mina vikter eftersom jag har tränat med samma vikter ett tag nu. Inga mer chips och ingen mer dip, hur ska jag klara mig!? Jag fruktar morgondagen.
Nåväl, jag hör av mig imorgon och berättar om jag lever eller inte. En positiv sak med det hela är i alla fall att jag äntligen har skaffat mig en träningsklocka. Så att jag kan time:a mig själv under vissa övningar. Ingen skönhet, men jag har blivit helt kär i den. En riktigt bra "gym/jobb-klocka".


Till något helt annat! Efter frukosten förvandlades Igge och jag helt plötsligt till två lyxlirare! varför? Jo, för att vi gled rundor i den här hela förmiddagen:




Tror ni att vi satt i bilen som två små barn på julafton eller!? Haha, Ja! Ni skulle sett Igors lyckliga min, haha. Den hade så sjuka funktioner som jag inte ens visste att en bil kunde ha, och att sitta i bilen kändes som att sitta på bomull. Jag vill ha den! Tyvärr var detta nog den första och sista gången vi fick "äga" en Mercedes. Igors pappa Josip (som btw fyllde år igår, Grattis) hade fått låna bilen en hel dag från ett förtag som hade någon slags kampanj. Typ, "låna bilen en hel dag - och kom hem och hata din egen bil för alltid".
Bästa kommentaren idag från Igor: "Det gör inget baby, vi köper oss varsinn när vi går i pension". Hahaha, ja för det dröjer inte. Vid det laget flyger väl bilar och Mercedes har gått i konkurs.

Nope, nu har jag icke tid att sitta här och tramsa. In to the shower I must go (säger man det med Yodas röst från Star Wars låter det mycket häftigare).

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Husbie

Japp, slut me chips o dipp o McDonalds för daj...hehe =) Hårdträing som gäller nu. hihi =)



Visst blev man lite som "ett barn på julafton" i mercan, men i slutändan är d ingen bil jag skulle ha nu ändå. D blir sen när vi har en villa i Laröd, barn o så kommer mercan in först där. =)

Puss puss

2008-10-01 @ 16:44:16
Postat av: Nikko

åååå fan va taskigt, ja ville också provköra ju!! hahaha

2008-10-01 @ 17:28:54
Postat av: Charlotte

Jaja, players som glider med världens lirar bil :D

2008-10-02 @ 16:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0