Petra


Nu har mamma bokat vår resa. I April börjar vi vår 10-dagars-tripp i Jordanien. Kan tänka mig att många tänker; "Huh va, Jordanien, varför skulle man vilja åka dit?"
Kan ju börja med att säga att det förmodligen kommer att bli den mest händelsefulla och intressanta resan i mitt liv, samtidigt som vi bor i lyx under 10 dagar.
Det finns 7 nya morderna underverk i världen, och vi ska till ett av dem. Staden Petra! Där kommer vi bland annat få se en känd skattkammare, tempel, kungagravar och offerplatser. Det kommer bli så sjukt intressant att komma till den staden, men det är dock inte fören dag 4 i vår resa.

 Under resan kommer vi bland att:

* Bada i Döda Havet
* Se nya städer nästan varje dag
* Bo på diverse SPA-hotell i de olika städerna
* Shoppa i storstäder
* Få se massa vackra monument och en hel del öken, haha
* Besöka staden där Star Wars spelades in
* Åka på Jeep Safari bland alla vilda djur (ge mig ett gevär så har ni en svart Angelina Jolie, haha, eller inte)
* Få uppleva saker som många tråkigt nog aldrig tar sig tid för.

Jag kan verkligen tycka att det är skönt att åka på sol-och-bad semester. Bara ligga på stranden och ta det lugnt. Men på så sätt få man ju inte se resten av världen på samma sätt. Jag vet många som säger att innan de stadgar och skaffar familj vill de se världen. Men många av dem åker bara runt i olika länder och gör samma sak överallt, festar och ligger på stranden och badar i poolen. Jag har gjort detta tillräckligt mycket i mitt liv (utan att låta som att jag inte gör något annat än att resa) och det ska därför bli oerhört roligt att åka på denna resan! Mamma och jag är rätt vana att åka runt i världen tillammans. Vare sig vi åker på våra shopping-weekends i Paris eller om vi åker för att hälsa på hennes vänner i USA så är hon alltid en bra res-partner. Tror faktiskt inte att jag hade velat göra detta med någon annan.
Ser verkligen fram emot detta!


Skulle ni också vilja åka på en sådan här resa ska ni absolut kolla in den här sidan: www.kingtours.se

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Gud så kul ni kommer ha det :D

2008-10-24 @ 22:10:04
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: F R i D A

Ja verkligen! Hot as hell! =)

2008-10-24 @ 22:34:09
URL: http://lillafridas.blogg.se/
Postat av: Husbie

D låter kul...fast jag är ändå en av de där tråkiga, som bara vill ha sol o bad. hehe

Nädå...d hade varit kul att se de 7 underverken. De e ju trotts allt världskända! hehe

Puss puss

2008-10-25 @ 08:55:29
Postat av: Fru Evelina

oj det låter verkligen som en toppenresa! fatta vilken upplevelse och vilka minnen ni kommer få =)!



kolla gärna in tävlingen på min blogg där du kan vinna en jättefin lila skinnväska!

2008-10-27 @ 18:18:19
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0