Sister Hazel

För några år sedan när jag pluggade i Lund, fick jag nästan alltid skjuts hem till Helsingborg igen av en klasskamrat. Jon heter han och han spelar i ett band som heter SoundHouse, www.soundhouse.nu . De skall för övrigt spela på Igors och mitt bröllop, redan bestämt, hehe.
Anywho, på vägen hem satte han på en cd-skiva med ett band som heter Sister Hazel, och med den musiksmaken jag låg inne med på den tiden var det musik som mina öron inte alls "diggade". Men, efter att ha lyssnat på dem några gånger blev jag till slut helt fast! Jag menar allvar, och nu har det till och med gått så långt att jag spelar deras live-skiva i bilen varje dag. Så störtskön musik!
Sister Hazel är ett sjukt stort band i USA, i Sverige är det dock bara, konstigt nog Halmstadborna som känner till dom. Och för er som är intresserade så var en av Sister Hazels låtar med i soundtracket till highschoolfilmen "Tio orsaker att hata dig". I den filmen hade ju Heath Ledger en av huvdrollerna, tråkigt att han inte finns mer dock. Här är den låten i alla fall, ge den en chans eller två:



Måste även säga att till och med Igor gillar några av deras låtar. Detta är hans favorit, som jag också älskar, så bra att glida rundor till:



Ciao!

Kommentarer
Postat av: Husbie

Älskar var lite att ta i, lr?? hehe Tycker vissa låtar e bra ja! =) hehe

puss

2008-10-28 @ 18:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0