My babys B-day!

I lördags fyllde som sagt min älskade Igor hela 24 år, men oroa dig inte älskling du ser inte en dag äldre ut än 15, hehe. Hans födelsedag började med att han får ett sms av min mamma, sneaky bastard, som fick gratta honom innan jag hann fatta att klockar var över tolvslaget. Men jag var i alla fall först med att ge honom en grattis-puss-och-kram. När vi vaknade nästa morgon var det fortfarande Igors födelsedag, haha. En hel dag till, sicken lyx. Vi gick upp och åt lite frukost, sedan begav vi oss till Väla för att kolla rundor lite. Där bjöd jag även baby på fika på Roberts Coffe, mumma! Måste även klämma in att de har världens godaste chai-latte där. Efter Väla var jag tvungen att lämna Igor ett tag eftersom han skulle spela fotbollsmatch.
Lite pics från förmiddagen:

Igor och jag i hissen. Igors mamma håller på att förbereda vad som skulle komma att bli världens godaste smörgåstårta. Maxi, släng er i väggen! We got a new star!

Igor och jag på Väla, Roberts coffe.

Under tiden grabbarna i Kullavägens BK värmde upp åkte jag hem och duschade och fixade det sista med Igors present. Efter det bar det av till Hittarps IK (som enligt mig ligger i Laröd) för att se matchen mellan Hittarp och Kullavägen. Lite extra kul eftersom jag själv spelade fotboll i Hittarps Ik när jag var mindre. Inte för att jag hade någon som helst bollkänsla, but still. Och för er som är lite mer intresserade kan jag också berätta att Hittarp leder serien, de har inte förlorat en enda match. Medans det för Kullavägen å andra sidan går sämre. Hur som helst, jag tycker verkligen att Kullavägen spelade bra första halvlek. Speciellt Igor, som fick en hel hejarklack för sig själv denna gången. Jag var där med min mamma och pappa och Igors mamma och pappa var också där till och med Nikolina följde med för en gångs skull. Jag lovar att vi hade passat som cheerleaders, haha.

Tyvärr slutade matchen 1-0 till Hittarps IK vilket innebär att de fortfarande är obesegrade. Men denna gången fick de i alla fall ordentligt motstånd.
Lite bilder från matchen:

Kungen!

Konstigt att du alltid skadar dig på matcherna baby!


Efter matchen åkte Nikolina och jag till Maxi för att köpa lite blommor till en vän till henne som också fyllde år. Sedan var det snabba ryck hem för att få in min present i lägenheten innan Igor kom hem från matchen. Den vägde trots allt en hel del. And i'll tell you why.
Jag hade skrivit ut en del papper med bilder och text på som representerade varje steg i födelsedagspresenten. De här papperna slog jag sedan in. Efter det tog jag en större låda, slog in den och lade massa tunga stenar i. Där lade jag sedan de inslagna papperna som var själva presenten. Så här såg det ut:



Innehållet:
Flyg från Malmö, Sturup till Stockholm, Arlanda. Bo två nätter på 5 stjärniga Radisson Sas Royal Viking.
Två biljetter till VM kvalet Sverige - Portugal på Råsunda. Vilket innebär att jag får se Cristiano Ronaldo som enligt mig är den snyggaste fotbollsspelaren i världen.
Ja, efter Igor såklart, hehe. Även Zlatan joinar oss på Råsunda. Och när vår weekend är slut tar vi flyget hem igen.

Vad tycker ni? Är jag den bästa flickvännen i världen eller, haha?

Här är en video på Igor när han öppnar presenten:
Things to keep in mind
1. Igor HATAR när jag filmar och/eller fotar honom.
2. Han hade nyss förlorat en match.
3. Extra mycket uppmärksamhet på att Nikolina äter och att hon svär på kroatiska!
4. Igor kan egentligen säga "promenera".
5. Kolla så glad han blir för näst sista sidan med fotbollsbiljetterna,haha.
6. Presentöpnning mitt i all förberedelse för att gästerna ska komma och fira Igor.
7. Videon är filmad på sne.


Efter presentöppningen åt vi lite smörgåstårta. Sen fixade Igor och jag mig. Efter ett tag kom gästerna och världens sötaste kusin till Igor. Karla heter hon. Det finns en jättesöt bild på henne på Nikolinas blogg: www.nikolinaaa.blogg.se som ni bara måste se. Igor och jag hann dock inte stanna så länge för 20.45 kom min mamma och hämtade oss för att köra till Thai Corner där vi hade beställt bord till 21.00. Där bjöd jag Igor på middag och som vanligt var det sjukt gott. Jag tar alltid samma rätt när vi äter där för det känns som att man kommer till himlen och vänder när man sätter sina tänder i den sjukt möra oxfilén i thailändska kryddor på gjutjärnstallrik. Dyrt, javisst, men varje liten tugga är värd de där 229:-, haha.


Efter middagen mötte vi upp Renato och Frida. Därefter gick vi till pianobaren (med live musik) och drack mindre goda och mycket goda drinkar. Min Cosmopolitan var bäst, helt klart. Där fick vi även sällskap av tre killar i Igors lag tillsammans med deras respektive. Igor blev bjuden på en del dricka av dem eftersom han fyllde år men fick också en present inslagen i hushållspapper av en av killarna, Mange. I "paketet" låg där en nypotatis. Igor kollade på Mange med en förvirrad blick och Mange svarade, "Hårda tider vet du", haha.  Det blev en mycket lyckad kväll som nådde sitt slut inne på Utposten vid 02.00 tiden. Väldigt lagom!

Hoppas verkligen födelsedagsgrisen kände sig nöjd också. Jag var mer än nöjd och det var inte ens min födelsedag. Den är dock väldigt snart. Den 9de September då även Igor och jag firar att vi har varit tillsammans i 1 år. Yippie! Han vägrar ge mig någon ledtråd till vad som kommer hända då han säger bara att jag måste gå med på allt. Hmm, what could it be!?


Jag älskar dig så mycket Igor. Jag är så otroligt glad för att du vill vara min!
GRATTIS  GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!


Kommentarer
Postat av: Micki

hahah fan jag som ville se lite tårar från Igge!!! Gullig du är gumman :)

2008-09-01 @ 17:52:16
URL: http://mickimus.blogg.se/
Postat av: nikko

hahahaha ja döööör..:D flabba så mycket åt videon, bästa ;D

2008-09-01 @ 18:11:18
Postat av: charlotte

haha niko sååå tong du e :D Och farsan : YÄÄÄÄSSS! hahaha

2008-09-01 @ 18:53:07
URL: http://chaarliiie.blogg.se/
Postat av: Husbie

Jag måste säga d var en av mina bästa födelsedagar! Allt var perfekt, (förutom att vi förlora matchen), men allt annat var SKITBRA! =)

Överlycklig för presenten, du kunde inte prickat d bättre än så! Tack så mycke BABY!

Älskar dig! Pussar!!!

2008-09-01 @ 19:55:02
Postat av: emelie

haha hitta hit av nån anledning! Andra emelie här, med liam och kim ;) Allt bra med dig? Längesen man såg dig ju! Kram från oss

2008-09-01 @ 21:39:20
Postat av: Anonym

haha hitta hit av nån anledning! Andra emelie här, med liam och kim ;) Allt bra med dig? Längesen man såg dig ju! Kram från oss

2008-09-01 @ 21:40:27
Postat av: fia

fan va gullig du e emily.. jätte fin present.. å förstår att han blev nöjd med sin dag..

hoppas din blir lika så.. den är ju snart ihih.

försten tack för din comment.. haha nice slogan.. kramis

2008-09-01 @ 21:41:57
URL: http://fialovegobbi.blogg.se/
Postat av: Micki

hahaha aa fan att han kommer göra! :)

saknade dig på dansen idag juu...hade velat se ditt ass! ;P

2008-09-01 @ 22:18:57
URL: http://mickimus.blogg.se/
Postat av: Tanja (från mönsterås)

Awww mkt bra present. Har varit väldigt nyfiken för att få reda på vad det var :D. Du gav nog den bästa födelsedagspresent ;). Hoppas ni har det kul där uppe :D. Pussat

2008-09-02 @ 21:23:14
URL: http://tanjalukic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0