Astridfigurer, då och nu!

Igårkväll, innan jag skulle till jobbet, kollade jag lite på tv medans jag fixade mig. Det var Emil i Lönneberga, och det kan man ju aldrig få nog av. Det kvittar vilken ålder man ligger inne med. Jag kommer alltid älska Astrid Lindgrens olika äventyr. Denna gången var det avsnittet med Emil och "griseknoen". Den när Emil blir berusad på körsbär, haha!
Anypoo, jag började fundera på hur Emil ser ut idag (alltså inte Emil, utan han som spelar honom). Lever han fortfarande? Det vet jag faktiskt inte, däremot hittade jag lite "då och nu"-bilder på några kända Astrid Lindgren-favoriter.

Emil i Lönneberga


Lotta på Bråkmakargatan


Madicken


Ronja Rövardotter


Pippi Långstrump

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Lundberg

O däääär sprack min barndomsförälske över Madicken :-(

2009-08-09 @ 02:06:36
Postat av: FRiDA

Hahaha! Vilka roliga bilder!

2009-08-12 @ 14:25:08
URL: http://lillafridas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0