En dag i taget...

Kvällen har spenderats hos Mickimus. Alltid lika mysigt med grönt thé och skitsnack. Har även konstatert att jag inte alls är bra på att "prata Sverige" idag, haha! Kan någon j*vel säga till mig hur man översätter "depend on" till svenska? Micki och jag hade i alla fall ingen aning!

Trist att jag var tvungen att gå till jobbet nu, hade gärna stannat lite längre. Men jag får väl vara glad över att jag endast jobbar denna natten på hela veckan. Skönt också att man har planer precis varje dag, haha! Imorgon vill jag gå på bio, någon som vill följa med? På fredag blir det lite party med Niko & company. På lördag blir det en favorit i repris med Miss Julie. SIsta dagen i veckan kommer nog avrundas med bio och baksmälla, haha!

Undrar hur denna natten kommer sluta med tanke på att jag vaknade 07.45 i morse och slutar jobba 08.15 imorgon. Jag är redan trött. Hjälp!


Ciao!

Kommentarer
Postat av: Micki

JAG VILL PÅ BIO!!! :D:D

Kollade upp depend nu haha...



Svensk översättning

bero, komma an, vara beroende, vara hänvisad



Stående uttryck

it all depends---det beror på







Svensk översättning

lita



Stående uttryck

depend on it---det kan du lita på



There u go!! :P

tack för mysestund hihi. Poss!

2009-08-26 @ 22:55:18
URL: http://mickimus.blogg.se/
Postat av: Morfar

Emily,



Tänk vilka duktiga språkkonstnärer du har runt omkring dig.



Jag behövde ju inte alls ingripa och förklara.



Morfar

2009-08-26 @ 23:17:47
Postat av: sara moune

haha bodycombat? inte pa mitt gym tyvarr, hursa?

2009-08-27 @ 07:15:11
URL: http://www.saramoune.com
Postat av: my

beror på:D lite sen man ja ahha

2009-08-27 @ 23:46:43
URL: http://mittnamnemy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0