Impuls!

Efter mitt snack om att börja cykla häromdagen så tänkte jag att det var lika bra att ta tag i det på momangen än att vänta, för då blir det aldrig av. Så är det med allt, man måste ta tag i det direkt, annars sitter man där, med tummen i gumpen!
Så sagt och gjort packade jag min otroligt fula ryggsäck och drog på mig träningskläderna. Var jättetaggad över att jag skulle cykla först till Fredriksdal och sen till gymmet för ett spinningpass. Vad tror ni händer när jag drar upp den gamle rackaren från garaget? Jo, då upptäcker jag att det är punka på däcken. Igen! Efter att ha lekt cykeldoktor ( pillat lite på däcken med en pump och sparkat skiten ur cykelf*an) gav jag upp. Den cykel hade fått se sina sista dagar!
Istället fick jag ett ryck och ringde Igge, bad honom hämta mig för nu skulle vi ut och köpa en ny cykel, haha!

Jag bestämde mig att jag skulle köpa en cykel för så mycket pengar som jag hade kvar på min lön, och inte ett öre mer, haha! Tro mig, det var inte mycket att hurra för. Efter att ha besökt diverse cykelbutiker och konstaterat att det verkligen inte finns några begagnade cyklar på denna tiden av året och att alla nya cyklar kostar flera tusen, åkte jag hem och deppade ett tag. Kollade dock lite på blocket men hittade egentligen inget jag vill ha där heller. Det var inte förens jag sökte på dam-mountainbikes som jag hittade pärlan!!! Tror ni jag var snabb på telefonen efter det? Jojomen. En timme senare var vi på Maria Park för att provcykla och se vilket skick den var i. Cykeln hade kostat över 5000:- men kostade nu 1500:-. Kände mig nästan dum när jag prutade, men nog fick jag den till och med ännu billigare! Woho! Jag älskar min nya cykel. Känner mig som ett barn igen. Kvinnan som sålde cykeln frågade om hon skulle hjälpa till med att packa in den i bilen. Icke sa Nicke, jag cyklar såklart hem den, hihi!

Idag har jag cyklat till gymmet, tränat en timme och sen cyklade jag hem till Laröd igen. Ska tillbaka till gymmet igen vid 19.00 tiden för ytterligare lite svett, men imorgon måste jag tyvärr lämna cykeln hemma. Ska ju på visning i min nya lägenhet i Villa Skansen (och vill inte komma dit helt svettig). Yippie!!! Äntligen får jag se hur det kommer att se ut i min framtida lägenhet som jag flyttar in i den 1 november (om inte tidigare). Och tänk så bra med cykel på Olymipa, det är ju bara en backe ner å vips så är man i stan. Ingen bensin och inga dumma parkeringar!


Nej, nu måste jag nog lugna ner mig 3 hg. Skriver mer imorgon och lägger förmodligen in lite bilder från lägenheten. Plingplong!


Min gamla fula och dumma cykel. Rosta i helvetet!



Min nya fina 21 växlade mtb pärla. My precious!


Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0