Jag är inte bitter!

Ni minns kanske att jag klagade på att jag var tvungen att åka på utbildning i ca 2 veckor i september. En av dom dagarna råkade vara min egen födelsedag. So once again kommer man sitta i ett litet rum och hurra för sig själv. Precis som när jag fyllde 20. Då låg man inne i lumpen och fick lyssna på rapar och fisar hela dagen. Trevligt och annorlunda, haha! Denna gången kommer det bli lite trevligare. Åtminstone i en trevligare miljö.
För någon dag sen fick jag själv ringa till dem som håller i utbildningen och fråga var jag skulle bo (för det var det inte en j*vel på mitt företag som visste). Fick då prata med en riktigt snorkig 08:a. Det är något i deras dialekt som får det att låta som att de tror att de är överlägsna på något sätt. Nåväl, efter ett snack med Mrs Bimbo fick jag efter många om och med reda på att jag skulle bo i Falsterbo. Och om det är någon dialekt jag hatar så är det väl den de pratar där. Det är nästan så långt ner som möjligt som du kan komma i Skåne, det är praktiskt taget i Danmark, haha!
Jag var i alla fall lite tjurig ett tag, men sen fick jag se lite bilder därifrån och helt plötsligt var det inte så pjåkigt ändå (för att vara en utbildning liksom).

Say hello to Falsterbos kursgård i Höllviken:


Ciao!

Kommentarer
Postat av: Morfar

Emily,



Det är Försvarets kursgård i Höllviken. Jag har bott där tre- fyra gånger.



Mycket bra med små fina stugor och fint käk.



Det finns också en trevlig pub inom gångavstånd från anläggnmingen.



Morfar

2009-08-24 @ 18:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0